Skoda

Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 90KM (CLHB)

7738

Dane techniczne

Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 90KM (CLHB)
Pojemność [cm3] 1598
Moc [KM] 90
Moment obrotowy [Nm] 230
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 183
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 12.3

Lata produkcji: 2012-2016

Nadwozie: liftback kombi

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 5.2L

Średnie 4.1L

Trasa 3.5L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Castrol 5W30 norma 507.00
Ilość oleju 4.7
Wymiana oleju co 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po.210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Siemens

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.6 TDI 105KM 10.0 2 0 5.8 l/100km
2.0 TDI 150KM 10.0 2 0 5.3 l/100km
2.0 TDI 184KM 9.8 2 0 6.9 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.8)
Trwałość silnika 7.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.4L

Trasa 4.9L

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

18.02.2023 Octavia III 2016
Średnia ocena: (7.8)
Trwałość silnika 7.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 6.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.4L

Trasa 4.9L

Opinia: 150 tys km od nowości w octavii 3 kombi. Samochód niemal idealny, bardzo wygodny, mega pakowny, sprężyste, progresywne zawieszenie, sterowanie super intuicyjne - ideał w porównaniu do Octavii 4 z dotykowym sterowaniem nadmuchem. W wersji z DAB rewelacyjne nagłośnienie jak na seryjny system.
Zalety: rekord ekojazdy: 3,2 l / 100km po drogach wojewódzkich z małym ruchem na dystansie 120 km. Reszta zalet w opinii. Bardzo udany samochód, zaletą jest brak istotniejszych wad
Wady: zacina się zawór regulujący wydatek pompy wody, silnik łapie wtedy zbyt wysoką temperaturę w fazie nagrzewania, drogi serwis gdy juz coś padnie, ale to typowe dla diesla
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1