alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touareg II 3.0 V6 TDI CR 240KM (CASA/CNRB)

Volkswagen Touareg II 3.0 V6 TDI CR 240KM (CASA/CNRB)Wyświetleń: 17760

Volkswagen Touareg II 3.0 V6 TDI CR 240KM (CASA/CNRB)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2967
Moc [KM]240
Moment obrotowy [Nm]550
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów8/auto
Prędkość maksymalna218
Przyspieszenie (0-100km/h)7,8
Spalanie - miasto [l/100km]8.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.5
Spalanie - średnie [l/100km]7,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 507-00
LIlość oleju8.2-9 L
Wymiana oleju30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.2

Trasa: 7.3

Średnie: 8.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
3.0 V6 TDI2255009.010.4
5.0 V10 TDI3137507.812.2
2.5 TDI17440011,510,1

04.03.2018Tak

Posiadam Audi a6 rok 2009 z ta jednostka napedowa 3.0.tdi 240 koni. Auto serwisowane w audi w Niemczech. Niestety przy 173 tys km wyszedl korbowod bokiem. Z regoly jezdze spokojnie a jednak przadazylo mi sie to. Do tej pory myslalem ze to solidny silnik, ale niestety ten problem jest znany. Bede remontowal w Polsce w warsztacie wymień silnik zobaczymy co z tego wyjdzie.


19.01.2017DamianTak

Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów. Ani DPF ani sam silnik mimo, że jeżdżę częściej w mieście niż w trasie. Polecam bardzo!


03.05.2021Audi A5 8TTak

Posiadam ten silnik z oznaczeniem CAPA w Audi A5.Przebieg 280 tys.Rozrządu jeszcze nie słychać.Dynamiczny,elastyczny z wysoką kultura pracy.Cóż spalanie zależne od stylu jazdy.Mnie minimalne na autostradzie przy 100km?h wyszło w granicach 5,5L ,ale jeżeli lubi się dynamiczną jazdę to rośnie do około 10-11l.Oczywiście są inne mankamenty ,które prędzej czy później dadzą znać o sobie,czyli pompa wysokiego ciśnienia CP$,wtryski.Jeżeli ktoś szuka auta komfortowego z tym silnikiem to {Polecam jednak jeżeli ktos potrzebuje tylko przemieszczać się z punktu Ado B to Matiz lub Tico.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

3.0tdi 239km 02.05.2021
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Super wygodne i oszczędne Auto,niskie spalanie W temp.-30 odpala bez problemu .Od wymiany do wymiany poziom oleju beż zmian,polecam olej Ravenöl 0w30 vollsyntetyk
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Super wygodny,jak na masę niskie spalanie Świetna 8 biegowa skrzynia biegów
Wady:Marznące klamki Zimą
Rocznik / Przebieg:
Mały 16.11.2012
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Po prostu Bajka ,auto z najwyższej półki nic dodać nic ująć ,niestety nie do miasta .Jak ktoś szuka auta do jazdy po mieście to odradzam .Też tak myślałem lecz niestety niema gdzie zaparkować ,pali jak smok ponad 12 l Tak tyle w tych chorych korkach pali .Nie wierzcie ze pali około 8L tyle to pali na trasie .Super auto na ryby na dłuższe trasy .Aha i od razu po zakupie zepsuł mi się fotel pasażera ,przesuwanie .To naprawiali w serwisie dwu krotnie .Cóż wszystkiego w życiu trzeba spróbować ,ja spróbowałem i przesiadłem się na Tiguana takie mniejszego Touarega i jestem zadowolony .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:7.8l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:duży kmfort, bardzo mocny silnik, automat, wyposażenie
Wady:elektronika trochę szfankuję, duże spalanie
Rocznik / Przebieg:VW Touareg 2010 r 8.000tyś