alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)Wyświetleń: 16409

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi (180KM)

Okres produkcji: 2014-2019

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]180
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-automat
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFord Formula 0W30
LIlość oleju6.1 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.1

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 TDCi12027011.54.0
1.6 TDCi11527012.14.2
2.0 TDCi2104507.94.8

02.08.2018MaxTak

Potwierdzam poprzednią opinię silnik rewelacja bardzo mocny a przy tym oszczędny o bardzo wysokiej kulturze pracy.Dodam że silnik jest nieprawdopodobnie elastyczny ciągnie z niskich obrotów,lekki dodanie gazu auto natychmiast reaguje.


07.07.2019KugaTak

Poleca cichy mocny oszczedny


16.10.2019Mondeo mk5Tak

Zimny silnik pracuje głośno po rozgrzaniu jest dużo lepiej. Szczerze to nie wiem gdzie te 180 koni. Przesiadka z 1.6 tdi 105 koni to raczej różnica powinna być i jest ale szału nie ma myślałem że będzie duuuzo lepiej. Spalanie 6.5 litra w górę i raczej niżej się nie da przy normalnej jeździe. Generalnie to średnio jest.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 62
Średnia (głosów 3):
(9.42)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Mondeo/MK5 28.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Na długie trasy super auto. Ciche i komfortowe. Super trzyma się drogi. Silnik bezawaryjny na łańcuchu. Trzy mapy fabrycznie wgrane w komputerze 150, 180 i 210 koni. Po zamianie ze 150 na 180 koni czuć już różnice ale po czipie na 240KM i 500 Nm to jest petarda. Silnik bardzo dobrze znosi takiego chipa w końcu to silnik Citroena. Niejeden król ortalionu w swoim BMW jest mocno zdziwiony i płacze w poduszkę gdy widzi jak go Mondeo przerabia.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Sztywne ale i komfortowe zawieszenie jak i fotele. Super wyciszony. Na długie trasy super sprzęt. Silnik bezawaryjny na łańcuchu.
Wady:Wielkość bagażnika (kombi). Poprzedni model był dużo większy.
Rocznik / Przebieg:2017
Kris 08.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: super autko polecam silnik zawieszenie i wszelkie detale dopracowane
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:duży wygodny atrakcyjny wyglad w szczególnosci HB ST line
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:ST Line 2016 44500
Mario 12.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Świetne auto dopracowane pod każdym względem śmiem twierdzić ze może stanąć w szlanki z BMW czy Audi i nie wiem czy nie jest lepsze.Powiem tak silnik ma napewno lepszy od TDI bo jeździłem większa elastyczność,dynamika i kultura pracy spalanie na podobnym poziomie.Auto poprostu sunie jak po szynach super zawieszenie we wnętrzu cicho komfort na najwyższym poziomie.Auto od nowości w naszej firmie większość trasy i reszta to miasto,żadnych problemów po za serwisem nic nie było robione ani naprawiane.Świetny samochód ze świetnym silnikiem .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:komfort na najwyższym poziomie,wyposażenie,silnik rewelacja dynamiczny elastyczny super się zbiera,cichy i oszczędny przy takiej masie spala średnio 6.7l.Zawieszenie pierwsza klasa trwałe i sztywne dobrze trzyma na zakrętach
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:Ford Mondeo 2014 r 147tys