alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio IV 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)

Renault Clio IV 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)Wyświetleń: 20620

Renault Clio IV 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)

Okres produkcji: 2012-2016

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5 biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)11.9
Spalanie - miasto [l/100km]3.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.1
Spalanie - średnie [l/100km]3.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.3

Trasa: 3.9

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi7520114.33.7

11.02.2015Robert Tak

"To nie jest moje pierwsze auto z DCi. Specjalnie wybrałem bez dwumasy i FAP bo wiem ile kosztuje wymiana! Bardzo oszczędny w eksploatacji i serwisowaniu, Jednak za mała moc nawet do takiego lekkiego auta jak Stepway!. Auto do miasta!!! Nie nadaje się na autostrady!!!! Powyżej 110 bardzo głośny i słaby przy wyprzedzaniu! Jak załącza się agregat od klimy to czuć, że auto "słabnie", zwłaszcza powyżej dwóch osób na pokładzie. Wymaga "myślenia" przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu! Ogólnie silnik za głośny zwłaszcza zimny!"


06.08.2017PawełTak

Rewelacja pod każdym względem numer jeden na rynku pod względem spalania,awaryjność zerowa. Mam go w Magnie z 2011roku wersja hatchack od 3 lat przywiezioną z Francji przebieg 170tys osobiście zrobiłem 130tys miedzy czasie przy silniku wymieniłem rozrząd i trz razy olej to wszystko co robiłem.Silnik bardzo elastyczny cichy i dobrze się zbiera,na trasie brak 6-tego biegu ale nie przeszkadza to w niczym poprostu czuć silnik przy prędkości ponad 140KM/h to taki minusik.Spalanie na trasie po niżej 4 L miasto 5.5 średnio 4.5L poprostu nie do wiary.Nie słuchajcie że Renówki sa awaryjne


20.09.2017JanuszTak

Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to zadowalająca dynamika,zbiera się ładnie jedynie brak 6-tki na trasie i przy większych prędkościach staje się słyszalny i tak się trochę męczy.Po za tym silniczek jest bardzo cichy i elastyczny.W ciemno kupiłby takie samochód z tym silnikiem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 28
Średnia (głosów 3):
(9.33)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Clio IV 12.05.2020
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Bardzo fajne autko.Troszkę mała moc.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie, ładny wygląd
Wady:Trzeszczące plastiki
Rocznik / Przebieg:2015
Clio IV 17.02.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Jako służbówka bardzo dobre auto, aczkolwiek niski przedni zderzak, tani w serwisie, nie wielkie spalanie, ciekawy wygląd, naprawdę miło mnie zaskoczył ten francuzik i mimo że obawiałem się dci 90 KM to już zrobiłem 200000km i jest ok. raczej mln km nie zrobi. wygodniejszy od skody , tańszy od Forda,
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:Auto miejskie które na prawdę jest pakowne (kombi) , Pali 3L/100km przy 80km/h a przy 140 km/h pali 7L/100 km 4,6L. przy ok 110-120km/h wytrzymałe elementy zawieszenia, wygodne fotele jak na tą klasę i kasę :) dobra widoczność (szyby i luste
Wady:Spalanie rośnie do kwadratu w raz z przekraczaniem prędkości 124 km/h prowadzi się nie zbyt stabilnie , daleko mu do focusa ale lepiej niż fabia, Słabe spasowanie plastików, podstawowe nagłośnienie z Medianav LG to tragedia gra jak smartfon, duże lu
Rocznik / Przebieg:2013 , 220000km
Arek 16.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Świetny samochód a w połączeniu z tym silinikem to mała rakieta,nie spodziewałem się że ten silnik tak daje kopa.Auto jest bardzo ale to bardzo dynamiczne silnik elastyczny cichy i w dodatku niemiłosiernie oszczędny spala 4l szok.Autem jeżdżę praca dom wypady za miasto tak pół na pół na trasie to nawet spali 3.4l a miasto to kas 5l.Przejechane 137tys bez zająknięcia silnik suchy zawieszenie jak nowe w środku nic nie skrzypi super zakup.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.0l/100km

Zalety:nr 1 w tym aucie to silnik który pali tyle co nic nawet potrafi spalić ponad 3 l,jest bardzo dynamiczny pięknie się zbiera i niema sobie równych w swojej klasie.Auto totalnie bezawaryjne po za serwisem koszty około 500-600 zł tylko tankowanie i zmiana opo
Wady:żadnych !!!
Rocznik / Przebieg:Clio 2013r 137.tys/km