Okres produkcji: 2015-2018
Wersje nadwozia: hatchback
Pojemność [cm3] | 1560 |
Moc [KM] | 99 |
Moment obrotowy [Nm] | 254 |
Doładowanie | Turbosprężrka |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Prędkość maksymalna | 178 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 11.7 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 4.4 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 3.2 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 3.6 |
?Typ oleju | Total Quarts 5W30 |
LIlość oleju | 3.8 L |
Wymiana oleju | po 20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | po 180.000 km lub 10 lat |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | elektromagnetyczne Bosch |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
1.6 BlueHDi | 120 | 300 | 10.6 | 3.6 |
2.0 BlueHDi | 150 | 370 | 8.8 | 3.8 |
06.04.2019Citroen C-Elysee
W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z dystrybutora - wchodzi ok 15l). Po przesiadce z 1,6 tdi 90KM jestem o wiele bardziej zadowolony, zarówno pod względem niezawodności, kultury pracy, czasu nagrzewania, zachowania zarówno w mieście jak i na autostradzie i przede wszystkim w kwestii spalania. Podsumowując - silnik godny polecenia, również w dobie nagonki na diesle. Kupując auto drugi raz ponownie zdecydował bym się na ten wariant silnikowy.
26.10.2018Marek
Jak na razie samochód spełnia w 100% moje oczekiwania.
21.05.2020Berlingo II
Ja i moja Zona jestesmy zakochani w tym silniku. Pracuje rewelacyjnie a przy jezdzie zgodnej z polskimi przepisami - czyli do 90 kmh spalanie jest bardzo male. A swiadomosc, ze realizuje wysrubowane normy euro 6 rekompensuje swiadomosc, ze kosztowalo to pare Euro wiecej. Polecam kazdemu.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.7l/100km
Spalanie - trasa:4.8l/100km
Spalanie - średnie:5.4l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:4.5l/100km
Spalanie - trasa:3.8l/100km
Spalanie - średnie:4.0l/100km
Polecane silniki