alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW X3 F25 FL xDrive20d (190KM)

BMW X3 F25 FL xDrive20d (190KM)Wyświetleń: 4139

BMW X3 F25 FL xDrive20d (190KM)

Okres produkcji: 2014-2018

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]190
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)8.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuBMW 5W30-Longlife-04
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 7.5

Średnie: 8.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
sDrive18d1503609.55.0
xDrive30d2585605.95.9
xDrive35d3136305.36.0

04.11.2019X3 Lci xdriveTak

80 kkm jak narazię bez problemów, po akcjach serwisowych EGR i chłodnicy. Zrywny i dość mało pali średnio można powiedzieć 8L, ale jak się buta da to i sporo więcej. Trasa do 140km/h jakieś 7L. Po wymianie EGR i wgraniu nowego oprogramowania przy gaszeniu silnika są dziwne dzwięki ale ponoć tak ma być. Ekonomiczny jak na masę X3 1800kg.


25.01.2021X3 2016Tak

Jak na razie super. Bardzo ekonomiczny ok7l średnio, dynamiczny, cichy. Do X3 idealny. Żadnych awarii, żadnych niepokojących objawów. Wymiana oleju raz na rok lub max 15 tys. Zero wycieków i niezła kultura pracy.


09.03.2021320d G21 Touring xdrive 190KMTak

Cichy i oszczędny, jak na razie po pól roku eksploatacji i przejechaniu 10 tyś nie ma z nim problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Konrad 27.03.2018
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Ponad 100 tysięcy w 3 lata pozwoliło mi poznać auto w każdym calu. Od ekonomicznego i wygodnego samochodu gdzie spalanie spada poniżej 7 litrów do szaleńczo zwinnego prawie sportowego SUVa kiedy spalanie sięga 14 litrów a opony nie przestają piszczeć. Gdybym miał ponownie wybierać bez zastanowienia najmocniejsza wersja silnika benzynowego byłaby moim strzałem w dziesiątkę. Obecne po liftowe 20d cierpi na niedosyt mocy przy większych prędkościach ale nadrabia w zakrętach swoją nieziemską i na pierwszy rzut oka niemożliwą przyczepnością. Zawieszenie nawet na najbardziej wymagających drogach gdzie jakość jest poniżej wymaganej normy sprawuje się świetnie nawet przy 18 calowych felgach. Największym mankamentem jest elektronika. Niezliczone problemy z włączaniem się kamery cofania czy problemami z bluetooth. Nie są to spore problemy jednak ilość drobnych błędów potrafi zirytować kierowcę.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8.7l/100km

Zalety:Dynamika jazdy Prowadzenie Zawieszenie
Wady:Elektronika (komputer czasami się wiesza) Wykończenie wnętrza (plastiki wyraźnie gorszej jakości niż w BMW z lat 2005)
Rocznik / Przebieg:X3/2014/124000