alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)

Renault Megane III 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)Wyświetleń: 19969

Renault Megane III 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,5
Spalanie - trasa [l/100km]4,0
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2008 r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.4

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11024012,14,4
1.9 dCi1303009,55,1
2.0 dCi1603808.75.9

09.09.2014JanuszTak

"Silnik 1.5 dci, obecnie przebieg 90 tyś. km. Samochód Scenik II 2007 r. Żadnych problemów po prostu nie wiem co to silnik. Bardzo polecam bez żadnych uprzedzeń. Mega oszczędny, średnie spalanie to 5.4 l/100 km."


02.05.2015PiotrTak

"Mam megane II 2008 rok 106KM, zrobiłem 80 tys km w dwa lata nie oszczędzając go, autostrada przez Niemcy na tempomacie 150km/h, przy wyprzedzaniu spokojnie ciągnie do 170, powyżej też można ale już trzeba czasu i czuć że się powoli zbiera do tej prędkości maksymalnej 185 (na tempomacie dało radę do 200 pogonić z górki ale nie praktykuję) Spalanie jadąc oszędnie po mieście jest nawet poniżej 5l, na autostradzie poniżej 110 - nawet poniżej 4 litrów jak sam jadę, na 6 biegu 130 - 5 litrów, 150 - 5.6 (na 6 biegu 3tys obrotów) 170 - 7.8l (3200 obrotów) Wymieniam olej co 12tys castrol edge turbo diesel 5w40, zawsze kupuję litr więcej na dolewki, odkąd go mam bierze ok 0,5- 0,8 litra na 12 tys. Jeżdże nie mniej niż 2000 obrotów, jak jezdziłem z mniejszymi to kopcił mocno przy przyspieszaniu. Paliwo shell zwykły diesel. Co się popsuło: odpływ skraplanej wody z klimy (leciało do środka, czyszczenie 30zł) uszczelka klimatyzacji przy chłodnicy (200zł z naprawą i nabiciem) namiętnie przepala się któraś żarówka przednia co kilka miesięcy. Poza tym... nie psuje się nic. Czasem opuszczaąc szybę keirowcy trzeba kilka razy poklikać żeby ją zaprosić na swoje miejsce, ale zawsze wraca. Niewielki wyciek przy skrzyni biegów jasnego oleju, ale nie kapie, osłona zawsze czysta. Filtry, jak radzą ludzie, kupuję Mann, paliwowy ponad stówę droższy od filtrona, olejowy i powietrza coś ok 20zł droższe. Jeździ się tym autem przyjemnie. Delikatnie zanim się nagrzeje, po nagrzaniu ładnie ciągnie do przodu nawet na 6 biegu. "


10.02.2014SlawoTak

"MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 5):
(7.9)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 6.8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

41

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Reno/Megane 07.07.2021
Średnia:
(3.25)
Nie
Opinia: Koszmar na sam dźwięk słowa 1,5 dci dostaje dreszczy. Kupiłem Megankę, skóra, utrzymana karoseria, bajka i ten silnik z przebiegiem 188 tys. i się zaczęło, wtryski (regeneracja 4 tys w serwisie), turbo (1,5 tys). Turbo wytrzymało może z 10 tys. Komputer, czujniki itd. itd. NIENAPRAWIALNE. W ciągu 2 lat włożyłem w to auto więcej niż za nie zapłaciłem. Postanowiłem sprzedać niestety przy kilku chętnych silnik nie odpalił, totolotek. Zlitował się handlarz,zapłacił 3 tys (w roku 2018). Najlepszą opinie temu francuskiemu wynalazkowi wystawił mechanik cyt "samochód specjalnej troski"
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wygląd karoserii i wnętrza
Wady:koszmarny dci 1.5
Rocznik / Przebieg:2006/200 tys
Władysław 07.09.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: "Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:silnik,spalanie,przyspieszenie,trwałość
Wady:?
Rocznik / Przebieg:Megane 2008r .280000km
przemo 04.05.2017
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Spalanie na trasie 4,7 cykl mieszany 7,4 . Poniżej 2000 obr/min auto nie przyspiesza praktycznie wcale jadąc na 2 biegu. Awaria rozrządu przy 50k sklepane zawory , regeneracja głowicy koszt ok 7tyś ( wiana: gumowa obudowa paska przycierała o pasek rozrządu ) , przy 70k awaria chłodnicy wew. klimy ( nieszczelność) i tu koszt 4tyś za części + 1,5k zł za robociznę. Auto pod sterowne , przy gwałtownym zahamowaniu przód nurkuje z przechyłem i nie wchodzi w zakręt ( nie ominiesz przeszkody ) Drążek zmiany biegów wpada w rezonans z silnikiem ( głośny hałas ) Powyżej prędkości 120 zaczyna hałasować nie do zniesienia przy dłuższej trasie. Wycierające się przyciski radia , klimy itd... Skrzypiące plastiki drzwi. Nierówno odlana szyba przednia na wysokości oczu kierowcy ( w zimie katastrofa , wycieraczka nie zbiera w tym miejscu zabrudzeń przez to nic nie widać ) Przy wymianie żarówki przedniej i tylnej trzeba odkręcić całą lampę. Tylne tarcze zespolone z łożyskami wymiana po 40k i koszt 2k z robocizną.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:jezdzi
Wady:nie przemyślane zastosowanie materiałów , zle zestrojony silnik do tego auta
Rocznik / Przebieg:renault megane III 1.5 dci 105km
PitchBlack 22.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Polecam to auto. Prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie zestrojone komfortowo a jednocześnie dobrze trzyma się na zakrętach. Silnik wystarczający dla tego auta. Dynamiczny a zarazem oszczędny. 6 biegowa skrzynia bardzo pomaga w trasie. Jeśli chodzi o naprawy to tylko eksploatacja. Zawieszenie wymaga częstszych wymian ale to normalne i nie są to drogie sprawy np: końcówki, stabilizatory. Materiały użyte w aucie są lepsze nisz w wcześniejszej generacji ale spasowanie wciąż lekko kuleje.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zawieszenie, silnik, skrzynia, wygląd.
Wady:Zawieszenie, spasowanie elementów.
Rocznik / Przebieg:Megane III HB 2008r 130000km
Grzesiek 12.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam zdecydowanie ten samochód,bardzo komfortowy,dobrze się go prowadzi we wnętrzu jak na diesla bardzo cicho.Silnik bardzo oszczędny i dynamiczny super zestroiony z 6-biegową skrzynią idealną na trasy,spalanie nawet po niżej 4L a miasto to MAX 6L.Co do awaryjności nie zaliczyłem żadnych przykrych rzeczy .Koszty praktycznie schodzą się do tankowania .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:super wygodny samochód,silnik bardzo dynamiczny oraz ealstyczny,wielki plus za niskie spalanie,duzy bagaznik,bezpieczeństwo
Wady:zła widocznosć do tyłu
Rocznik / Przebieg:Megane 2010r 135tys