alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 163KM (DETB)

Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 163KM (DETB)Wyświetleń: 6876

Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 163KM (DETB)

Okres produkcji: od 2016

Wersje nadwozia: suv

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów7 S tronic
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4-4.7 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1503209.74.8
2.0 TDI1904007.95.2
3.0 TDI V62866205.86.9

21.02.2015MarekTak

Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii."


07.01.2021A4 b8Tak

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiegokolwiek wkładu czy napraw.(oprócz podstawowych wymian itp)dy Dynamiczne dość autko spalanie w granicy 7-7.5 l w cyklu mieszanym z dość ciężka nogą.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Q5 35 11.07.2021
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Samochód wszechstronny, jako osobowy i użytkowy. Istotna przewaga dzięki zastosowanej technice konstrukcyjno-wykonawczej nad innymi samochodami w tej klasie. Użytkuję samochód głównie w ruchu miejskim (80% przebiegu), podwyższone obroty na biegu jałowym to informacja o konieczności wykonania przejazdu około 20-25km w celu zregenerowania filtra DPF.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Jakość wykonania, niezawodność, rewelacyjne prowadzenie, komfort jazdy, rozbudowany system wsparcia kierowcy. Samochód użytkowany w 80% ruch miejski.
Wady:W ruchu miejskim zużycie wyższe względem deklaracji producenta. Głównie dotyczy zimowej pory roku. Jak zauważyłem im większy spadek temperatur powietrza tym wyższy wzrost zużycia paliwa. Głównie pokonuję dystans w przedziale 4-5km, to jest główna przyczyna opisanego stanu.
Rocznik / Przebieg:2019/16500
Norbert 20.12.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: To moja druga Q5-tka poprzednia w wersji 143KM i nic złego nie mogłem powiedzieć teraz kupiłem następnego i jest jeszcze lepiej.Silnik mocniejszy super chodzi dużo lepiej od poprzedniej wersji,dobra dynamika lepsze wyciszenie i lepsza elastyczność. Auto nowe więc tylko mogę powiedzieć że jest dużo duzo duzo lepiej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:super auto
Wady:żądnych wad !!!
Rocznik / Przebieg:Q5 2016 rok 46tys