alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 5 G30 520d (190KM)

BMW Seria 5 G30 520d (190KM)Wyświetleń: 4832

BMW Seria 5 G30 520d (190KM)

Okres produkcji: od 2016

Wersje nadwozia: sedan, kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]190
Moment obrotowy [Nm]400
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna238
Przyspieszenie (0-100km/h)7.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuBMW 5W30-Longlife-04
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 6.1

Średnie: 7.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
525d2315006.64.8
530d2656205.74.9
540d3206804.75.6

25.01.2021X3 2016Tak

Jak na razie super. Bardzo ekonomiczny ok7l średnio, dynamiczny, cichy. Do X3 idealny. Żadnych awarii, żadnych niepokojących objawów. Wymiana oleju raz na rok lub max 15 tys. Zero wycieków i niezła kultura pracy.


04.11.2019X3 Lci xdriveTak

80 kkm jak narazię bez problemów, po akcjach serwisowych EGR i chłodnicy. Zrywny i dość mało pali średnio można powiedzieć 8L, ale jak się buta da to i sporo więcej. Trasa do 140km/h jakieś 7L. Po wymianie EGR i wgraniu nowego oprogramowania przy gaszeniu silnika są dziwne dzwięki ale ponoć tak ma być. Ekonomiczny jak na masę X3 1800kg.


09.03.2021320d G21 Touring xdrive 190KMTak

Cichy i oszczędny, jak na razie po pól roku eksploatacji i przejechaniu 10 tyś nie ma z nim problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.63)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

BMW 5 / G30 27.04.2021
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Super ekonomiczny samochód, brak problemów
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamika na dobrym poziomie Zawieszenie fantastyczne
Wady:Ciasny tył dla dorosłych i wysokich osób
Rocznik / Przebieg:2018/68000
BMW G30 520D xdrive 190KM 09.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: samochod z przebiegiem 50tys km, BMW 520D 190KM x drive luxary line
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Bardzo cichy i dynamiczny samochod
Wady:Malo miejsca na tylnej kanapie ale na szczęście ja tam nie jeżdżę tylko dzieci a one nie narzekają
Rocznik / Przebieg:2017/50 tys km