alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)Wyświetleń: 37176

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi9024513.46.2
2.0 TDCi11528010.86.4
2.2 TDCi1553609,07.1

28.10.2015PaweellTak

"Silnik bardzo ekonomiczny i niedrogi w eksploatacji jedyną wadą mojego motoru były Wtryski ale na szczęście udało się to niedrogo zrobić więc nie miałem większych wydatków jak na razie. Silnik jak i auto godne polecenia Ford Mondeo mk3 kombi po lifcie rocznik 2004 silnik 2.0 tdci 130km przebieg rzeczywisty auta 192.673km na chwilę obecną. "


12.11.2013MarcinTak

"Prawie 300tys, zrobione u mnie ok 140t. Wtryski pokazaly sie przy 220t, zregenerowane i śmiga. Pierwsza!! dwumasa przy 250t. Auto duze, stabilne, ekonomiczne. Naprawy dosyć tanie, wymiana wtryskow badz dwumasy taka sama albo tansza niz w innych. Niezła dynamika przy wyprzedzaniu. Spora elastycznosc."


09.02.2016MaciejNie

"ten silnik to kompletna ruina , pompa C.R. wydala opiłki a po tem te opiłki zapychają wtryskiwacze. Lepszym wyborem są jednostki JTD taką miałem w poprzednim aucie zrobiłem nim jakieś 30-40tys. km i nigdy mnie nie zawiódł a tym złomem Fordowskim zrobiłem niecałe 2 tys. km i efekt auto stoi wiecznie u mechanika i ciągle coś. Auto to jest ód duże komfortowe i w miarę fajne ale po co komuś auto by wiecznie stało? Chyba nie po to jest samochód. Moje poprzednie autko to była Alfa 156 z motorem 2.4 JTD i to jest auto a nie złom jak Ford z 2.0 TDCI. Powiem szczerze wracam do silnika JTD i do włoskiej marki bo A.R. nigdy mnie nie zawiodła a to hujostwo z logo Ford to już nie wiem ile razy mnie zawiodło na pewno więcej przez te 2 tys. km niż wspaniała A.R. przez 30-40tys. km Obecnie Ford stoi u mechanika jakieś 2 tygodnie. To jak ktoś nie ma co robić z kasą niech se kupi Mondeo w 2.0 TDCI mechanik z chęcią z tobą się zaprzyjaźni i z twoim Mondeo :) "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 56
Średnia (głosów 14):
(8.7)
Trwałość silnika
 8.93/10
Niezawodność auta
 8.64/10
Spalanie ON
 9.36/10
Koszty utrzymania
 7.86/10

Głosy według opinii:

122

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 148

Opinie użytkowników

mondeo mk3 2.0 TDCI 22.03.2021
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Ten silnik to porażka, całkowicie też odradzam ten samochód
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie
Wady:cała reszta
Rocznik / Przebieg:2002/30 tyś
MK3 2.0 TDCI 130km 16.06.2020
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Kochani. Mam Mondzia z 2004r 2.0 TDCI 130km kombi, piękną czarną perłę. Kupiony od kobiety, ponieważ nie odpalał a okazało się, że zamieszkała kuna pod maską pogryzła gumowe przewody od wtrysków i EGR. Na liczniku mam 122.000km i auto po 1 właścicielce. Z zawodu jestem mechanikiem i z takowymi wymieniam się wiadomościami. Od około 20 lat do każdego diesla stosuję mieszankę 250ml oleju 2T+ 0.5l nafty na pełny zbiornik. Nie stosuję żadnych czyścików, bo raz że są drogie a dwa- 80% środka to i tak pochodna nafty. Wtryski mam czyste i nasmarowane, turbo jak nowe. Mogę mu cisnąć przy wyprzedzaniu i nawet dymka nie puści. Nie wiem co to awarie pompy czy wtrysków- wszystko mam oryginalne. Wcześniej miałem Golfa3 zwykłego osiołka 1.9 i sprzedałem z przebiegiem 1mln. 100km, obecnie mam jeszcze Cordobę SDI, 270tyś na kulane i potrafi licznik zamknąć na autostradzie. Jeśli chodzi o TDCI, dużo serwisów robi ludzi w ch..a. To że miga sprężynka i spada moc, to nie moi drodzy wtryski ,tylko awaria-wada nastawnika turbo- zimne luty na blaszkach z drucikami. Objawy takie same jak awaria wtryskiwaczy- spada moc,zgubione kody, pompy i EGR. Wystarczy zmieniać oleje i filtry zgodnie z książką ( paliwowy co 10-15 tyś km oryginalne) Dowiedziałem się od niemieckiego serwisanta, że dobrze jest po długiej trasie pozostawić auto na wolnych obrotach około 10minut. Sprawdza on sobie wszystkie systemy, ustawia komputer do stylu jazdy i kontroluje kody wtryskiwaczy- niekiedy jak tego brakuje, komputer pokaże błąd P1000 którego nie można skasować. Trzeba mu zrobić 2-3- razy taką kurację. Na jesień będę Mondzia sprzedawał, ponieważ dużo jeżdżę do Niemiec i Belgi gdzie mają EURO 5 i 6 a Mondziu normę E4 i naprawdę jest mi go żal. Z takim przebiegiem to prawie nowy samochód! Jeśli będzie ktoś zainteresowany, proszę o kontakt przed zimą bo muszę polować w salonach na promocję starego rocznika. Rawicz city :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwałość, bezobsługowość silnika, spalanie
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:2004/122.000
MK3/2007 28.12.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Jestem posiadaczem Mondeo MK 3 z 2007r. Końcówka produkcji tego modelu już z DPF. Mam na liczniku przejechane 330 tyś. km. Silnik bez napraw funkcjonuje dalej. Miałem jedynie problemy z EGR i DPF co skutkowało zapchaniem sadzą turbiny i wymagało jej rozebrania i czyszczenia. Wyciąłem z auta wspomniany DPF i jeżdżę dalej. Silnik z wtryskami i dwumasą pracuje od nowości rozrząd również bez wymiany. Problem jedynie pojawia się przy dłuższej jeździe po mieście wtedy komputer stymuluje wypalanie DPF i trochę dymi jak z frytkownicy, trzeba wtedy wybrać się na przejażdżkę po autostradzie i dokończyć proces dopalania DPF za jednym razem i wszystko potem znowu wraca do normy. Dłuższa jazda po mieście również może powodować włączenie się trybu awaryjnego i spadkiem mocy w silniku (ze względu na zapchanie sadzą turbiny). U mnie pomagało przejechanie ok. 30 km z prędkością ok. 80 kmh na 3 biegu. Tryb awaryjny się wtedy wyłączał i potem wszystko znowu wracało do normy. A jak ten proces już nie pomagał to kolejne czyszczenie turbiny z sadzy załatwiało sprawę na dłużej. Silnik pracuje równo, odpala w zimie bez problemu i bardzo przyzwoicie wygląda jego spalanie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Trwały silnik, dobre spalanie, dobra 6 biegowa skrzynia biegów i elastyczność silnika, przestronne auto, duży bagażnik. Niska awaryjność.
Wady:Problemy z DPF.
Rocznik / Przebieg:
Mateusz 06.04.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: posiadam mondziaka od 2006r. 220k km na liczniku, największe naprawy jakie zostały zrobione to oczywiscie kolo dwumasowe (okolo 3 tys zl z robocizna i czesciami) przy okolo 120k km, mniejsze usterki to problem z turbina, oczywiscie w warsztacie diagnoza jedna - turbina do wymiany, okazalo sie ze problem nie tkwie w samej turbinie tylko sterowniku tej turbiny, auto nie mialo mocy a wystarczylo zamienic sterownik zregenerowany
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mocny silnik, niskie spalanie, wygodny, przestronny, dobra blacha, ruda wyskoczyla po 200k km, bezpieczny, w miare malo awaryjny
Wady:slychac ze to disel, jak cos sie popsuje to juz raczej to powazna usterka, w zime czesto sie buntuje i nie odpala
Rocznik / Przebieg:mondeo/2004/220000km
Bartek 03.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: "Witam samochód użytkuję od roku, jest to bardzo fajne rodzinne komfortowe autko, z silnikiem o którego trzeba dbać nie oczywiście przesadnie, w auto przez ten czas praktycznie nic nie włożyłem poza częściami eksploatacyjnymi (tarcze, klocki, wszystkie płyny/oleje). Auto odwzajemnia się niezawodnością i komfortem w trasie. Polecam jak najbardziej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dużo miejsca, komfort, wyposażenie
Wady:Słychać że to diesel, kle kle ale i tak jest fajny
Rocznik / Przebieg:Mondeo kombi mk3, 2002r, TDCi 130km 290tys, manual.
Marek 23.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód kupiłem 2 letni z przebiegiem 110 tyś rocznik 05 aktualnie mam 360 tyś oryginalne koło dwumasowe sprzęgło i turbina wydech itp. Spalanie w trasie ok 120 na poziomie 5ł przy 180-190 8,3l miasto 6,3 w Leonie w TDi 130 km spanie przy mniejszym aucie o 2l wyższe. Jak na razie koszty eksploatacji znikome oleje filtry klocki tarcze. W tym roku do wymiany będę miał amortyzatory bo jeden się poci. a
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwałość. I niskie spalanie
Wady:Proszę,śniegu w używanych samochodach
Rocznik / Przebieg:2005 360 tyś
Gofi 12.03.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: witam moje zdanie to jest fajne auto tylko czeba dbać a nie tylko jadzic , każdy ma wady i zalety . pozdro
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dużo miejsca, Komfort, wyposażenie, niskie spalanie, zrywność,
Wady:że wrażliwy na jakość paliwa silnik. ale to nie jest wada tylko takie paliwa są w polsce
Rocznik / Przebieg:mondeo kombi mk3,2003r,TDCi 130km 210tys,manual.
Adrian 21.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Hejka. Mondeo kupiłem w 2013 r. kombi, 2003, 2.0 TDCi 130 KM, 96 kW, sprowadzony z Niemiec w 2010 r. z przebiegiem 172 tys. obecnie 238 tys. i ciągle rośnie. Po ponad trzech latach eksploatacji samochodu, stwierdzam: ŚWIETNY SAMOCHÓD JAK ZA 10 TYS. ZŁOTYCH (2013 r. ), ale należy odpowiednio dbać. Olej Motorcraft 5W30, wymieniany co 15 tys. km. Po trzech latach wymieniłem: turbosprężarka, amortyzatory przód, amortyzatory tył, klocki/tarcze przód i tył, czujnik położenia wałku rozrządu, zamek w tylnej klapie bagażnika, alternator, końcówki drążków kierowniczych, wąż gumowy od intercoolera, akumulator, tłumik tylni i środkowy, łożysko piasty koła przedniego prawego. Wszystkie części nowe, nieużywane. Nie wymieniałem jeszcze wtrysków, poprzedni właściciel to wykonał, były nawet stosowne dokumenty potwierdzające ten fakt. Dotąd nie zaświeciła się kontrolka sprężynki (Informuje ona o uszkodzonych wtryskach). Dwumasa również w porządku. Czy to mało czy to dużo ? Wg mnie ABSOLUTNIE NIE! Są to podzespoły, które w każdym samochodzie się wymienia, więc bez zastanowienia kupiłbym jeszcze raz ten samochód :). Kilka wskazówek: Nie piłować ZIMNEGO silnika, po dłuższej, szybkiej jeździe (pow. 120 km/h), po dotarciu do celu, odczekać minutę albo dwie, przed wyłączeniem silnika, aby turbosprężarka mogła zejść z obrotów i miała odpowiednie smarowanie. Nie ruszać z piskiem opon, tym bardziej na skręconych kołach (niszczą się przeguby oraz dwumasa). Płynnie zmieniać biegi, nie puszczać gwałtownie pedału sprzęgła, oraz nie jeździć na wolnych obrotach, tzn.; nie jechać 40 km/h na piątym biegu a skrzynia jest oczywiście szóstka :). Pozdrawiam, Adrian.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort podróżowania, przestronność wnętrza, wyposażenie, niskie spalanie,
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa.
Rocznik / Przebieg:Mondeo MK3, 2003, 238 tys. km. kombi.
Dawid 12.09.2015
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: W rodzinie były 2 mondziaki ,jeden od nowości z manualną skrzynią sedan, drugi z automatem -czego nie polecam, zbyt mocno kręci się ten mały silnik na obrotach. Silnik stosowane w jaguarze też niewypał. Wrażliwe wtryski na jakość diesla. Jakość plastików i skór też ma trochę do życzenia. Generalnie fajne auto jak na aktualną cenę . Dość dużo miejsca z tyłu i przodu. Pakowny bagażnik. Wtryski drogie w regeneracji, elektryka czasem ma focha.
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:wyposażenie, zrywność jak na diesla, dużo miejsca
Wady:wrażliwy na jakość paliwa silnik / słychać ,że jedzie ford diesel
Rocznik / Przebieg:mondeo/ 2006/ 2.0 manual oraz automat
kwiciol 21.07.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Jednym zdaniem swietny samochod jak jest sprawny a jezdzilem juz wieloma duzo niby wyzszej klasy,swietne prowadzenie dynamika silnika az sie nie chce wierzyc ze to tylko 130 ps,spalanie w duzym miescie srednie 6l/100 i co tu duzo wiecej mowic ,polecam i tyle tylko lac paliwo super i czyscicilee ijak narazie 0 problema
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik, prowadzenie, pojemnosc, audi w ghia po prostu super
Wady:z wyglaudu taki o, te wszystkie swaitelka jak sa drzwi otwarte swieca i sie nie da wylaczyc, komputer jak liczy spalanie to hij wi o co mu chodzi, rury do turba
Rocznik / Przebieg:tdci 130 ps 2005
<<<12>>>