Popularne na rynku

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)

42861
Kategoria: Ford Mondeo

Dane techniczne

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCi (130KM)
Pojemność [cm3] 1998
Moc [KM] 130
Moment obrotowy [Nm] 330
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 200
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 9.9

Lata produkcji: 2003-2007

Nadwozie: liftback sedan kombi

Segment: D (klasa średnia)

Spalanie

Miasto 8.2L

Średnie 6.8L

Trasa 5.5L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Formula Ford 5W30
Ilość oleju 6.0
Wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu Łańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Delphi

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.0 TDCi 90KM 8.3 1 0 6.5 l/100km
2.0 TDCi 115KM 8.8 5 0 6.7 l/100km
2.2 TDCi 155KM 8.3 2 0 6.8 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.7)
Trwałość silnika 8.7/10
Niezawodność auta 8.6/10
Spalanie ON 9.3/10
Koszty utrzymania 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 2

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.1L

Średnie 6.2L

Trasa 5.5L

Najbardziej awaryjna część

25%
27%
5%
6%
2%
2%
2%
3%
30%
Suma głosów: 64

Opinie użytkowników

17.05.2021 mondeo/MK3 2007/285tys
Średnia ocena: (8.8)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.7L

Trasa 5.8L

Opinia: Mam TDCI - 115km podniesione do 150km przez tunera w Krakowie. Spalanie 5,8-7,5l w zależności od typu jazdy. Rocznik 2007, przejechane 285tys. Wtryski diagnozowane w 2020 jako b.dobre. Klekot - nie to co Francuzy. Zawieszenie, zachowanie, układ kierowniczy moim zdaniem bije resztę na głowę. Od
Zalety: zachowanie na drodze, układ kierowniczy, silnik, pojemność - hatchbak, trwałość.
Wady: trochę niski z wiekiem docenia się vana. Irytuje mnie sterowanie radiem z lewej strony - kogo olśniło?
Polecam
22.03.2021 mondeo mk3 2.0 TDCI 2002/30 tyś
Średnia ocena: (5.3)
Trwałość silnika 1.0/10
Niezawodność auta 2.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Ten silnik to porażka, całkowicie też odradzam ten samochód
Zalety: spalanie
Wady: cała reszta
Odradzam
16.06.2020 MK3 2.0 TDCI 130km 2004/122.000
Średnia ocena: (8.5)
Trwałość silnika 6.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.5L

Średnie 5.5L

Trasa 4.9L

Opinia: Kochani. Mam Mondzia z 2004r 2.0 TDCI 130km kombi, piękną czarną perłę. Kupiony od kobiety, ponieważ nie odpalał a okazało się, że zamieszkała kuna pod maską pogryzła gumowe przewody od wtrysków i EGR. Na liczniku mam 122.000km i auto po 1 właścicielce. Z
Zalety: Trwałość, bezobsługowość silnika, spalanie
Wady: Brak
Polecam
28.12.2018 MK3/2007
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.2L

Średnie 5.9L

Trasa 5.5L

Opinia: Jestem posiadaczem Mondeo MK 3 z 2007r. Końcówka produkcji tego modelu już z DPF. Mam na liczniku przejechane 330 tyś. km. Silnik bez napraw funkcjonuje dalej. Miałem jedynie problemy z EGR i DPF co skutkowało zapchaniem sadzą turbiny i wymagało jej rozebrania i czyszczenia. Wyciąłem
Zalety: Trwały silnik, dobre spalanie, dobra 6 biegowa skrzynia biegów i elastyczność silnika, przestronne auto, duży bagażnik. Niska awaryjność.
Wady: Problemy z DPF.
Polecam
06.04.2018 Mateusz mondeo/2004/220000km
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.8L

Trasa 5.6L

Opinia: posiadam mondziaka od 2006r. 220k km na liczniku, największe naprawy jakie zostały zrobione to oczywiscie kolo dwumasowe (okolo 3 tys zl z robocizna i czesciami) przy okolo 120k km, mniejsze usterki to problem z turbina, oczywiscie w warsztacie diagnoza jedna - turbina do wymiany, okazalo
Zalety: mocny silnik, niskie spalanie, wygodny, przestronny, dobra blacha, ruda wyskoczyla po 200k km, bezpieczny, w miare malo awaryjny
Wady: slychac ze to disel, jak cos sie popsuje to juz raczej to powazna usterka, w zime czesto sie buntuje i nie odpala
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

25%
27%
5%
6%
2%
2%
2%
3%
30%
Suma głosów: 64