alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)Wyświetleń: 77489

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (140KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.4

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi12532010.36.5
2.0 TDCi13032010,96.6
2.2 TDCi1754008.76.2

13.02.2017TomaszTak

S-max 2009 lepszego silnika w tej klasie raczej nie ma. Przy 200kkm wymiana sprzęgła i dwumasy potem zaslepienie egr i pozbycie się dpf. Przy okazji chip tuning na 170KM i 370Nm teraz ma 270kkm nalotu a wtryski jak i turbo są oryginalne. Podstawa to wymiana oleju co 15-20tyś km oraz pozwolenie na spokojne rozgrzanie. Spalanie ok 6l/100 max 7.5 przy jeździe 160kmh po autostradzie


07.10.2013misioNie

witam, kupiłem 3 tygodnie temu FocusaII z silnikiem 136KM (silnik PSA) i już dwa razy padł na postoju na skrzyżowaniu (oblane ropą wszystkie wtryski-nie odpala). Jak narazie to więcej stał u mechanika niż nim jechałem.


18.01.2015WojtasTak

Dobre auto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 110
Średnia (głosów 17):
(9.65)
Trwałość silnika
 9.88/10
Niezawodność auta
 9.82/10
Spalanie ON
 9.41/10
Koszty utrzymania
 9.47/10

Głosy według opinii:

170

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 241

Opinie użytkowników

mk4 11.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: polecam, mam go 13 rok i jeszcze mi sie nie znudził, DPF po amputacji, silnik po modernizacji komputerowo spory przyrost Nm i KM POLECAM
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:same
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:2008 130500km
1 11.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: co tu pisac ten ford jest zajebisty, mam go od nowego juz 13 rok i nadal cieszy ostatnio tuning silnika dodało mu koników do 167 POLECAM
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort niezawodność osiągi możliwość tuningu silnika do 167KM
Wady:nie zauważyłem
Rocznik / Przebieg:2007/8
Mk4 07.10.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:
Wady:Hm ford czyli korozja
Rocznik / Przebieg:2010/311987
Mondeo 18.07.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 280 tys :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2011
rut 18.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 270tys przejechane głownie autostradami,chip na 175KM 400Nm, fabryczny dwumas, turbina, zero problemow z dpf i egr do tej pory, Super auto i jednostka napędowa
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:MKIV 2007r 270tys km
Sebastian 24.10.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Rewelacja
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Same
Wady:
Rocznik / Przebieg:mondeo mk4/2007
Rafał 23.08.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Nie dopatrzyłem sie żadnych znaczących wad czy niedogodnień.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:spalanie, dynamika, komfort, przestrzen, wyposażenie
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:
Piotr 25.01.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:mógłby być lepiej wykończony
Rocznik / Przebieg:Mondeo/2010
Czesław 20.06.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto godne polecenia.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania.
Wady:
Rocznik / Przebieg:Mondeo 2010
19.10.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: bardzo dobre auto,jezdze na taksowce w Londynie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
<<<12>>>