alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)Wyświetleń: 91436

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCi (125KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]125
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
2.0 TDCI11527011,45,3
2.0 TDCi13032010,96.6

17.07.2014jarekTak

kupiełm auto nowe w grudniu 2009 r. , mondeo kombi 1,8tdci 125km , przejechałem 170 tyś km i nie było awarii , wymieniłem tylko tarcze i klocki ham. , kilka razy żarówki i to wszystko -- spalanie 6,4 litra przeciętnie przy poruszaniu się bez ociągania - dla mnie rewelacja polecam wszytkim ten silnik i ten samochód !!!!


28.10.2020Mondeo MK4Nie

W moim Mondeo jest DPF więc informacja o jego braku jest błędna bo w niektórych modelach jak widać był montowany. Silnik ogólnie głośny, ale przyjemnie się nim jeździ. Osprzęt sprawia dużo problemów i generuje wysokie koszty napraw. Radziłbym też częściej zmieniać filtr paliwa bo pompa ma wadę konstrukcyjną i puszcza opiłki do układu paliwowego jeżeli zaczyna już niedomagać.


18.11.2016KasperTak

jeżdżę od jakiegoś czasu i średnio mi się podoba ten silnik. Plusy: - zdecydowanie ekonomia, w trasie bez problemu osiągał poziom nawet 4,5l/100km (według komputera pokładowego) -brak dpf -dynamika jazdy minusy: -delikatna dwumasa, przy 150 tys. km nadaje się do wymiany. -kultura pracy, silnik hałasuje niemiłosiernie, trzęsie całym nadwoziem na niskich obrotach. -chmura czarnego dymu z wydechu przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 145
Średnia (głosów 18):
(8.76)
Trwałość silnika
 9.22/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.61/10
Koszty utrzymania
 8.72/10

Głosy według opinii:

153

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 296

Opinie użytkowników

Mondeo mk IV 15.03.2021
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Chciałbym bardzo polecić ten model 1.8 tdci 125km 2007 mimo nie najlepszych opinii jakie można znależć w sieci ja zdecydowałem się akurat na ten model przebieg zakup 200tyś do 377tyś sprzedaż użytkowany 5 lat, wymiana na mk5 2,0 180km. Przez prawie 180tyś nie miałem z autem żadnych problemów silnik sprawuje się rewelacyjnie skrzynia i prowadzenie w zakrętach to naprawdę Majstersztyk w swojej klasie,ogrom miejsca w środku.Przez cały okres były wymienione elementy eksploatacyjne oraz naprawa alternatora.Spalanie średnie prędkość ok 50-150 na poziomie 5-6l Nie wiem czy kiedyś nie wrócę ponownie do tego modelu;)?
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Zbyt wiele aby wszystkie wymienić silnik skrzynia miejsce w środku i wszystkie inne nad którymi można się zastanawiać
Wady:Słaba jakość przycisków na panelu sterowania wycierają się odpryskują wiecej nie przychodzi mi do głowy
Rocznik / Przebieg:377000
Titanium Mondeo mk4 14.03.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Auto kupione przy 170000 km szybko padło koło dwumasowe ale w tym silniku norma, alternator ważne by był oryginalny przy regeneracji musi mieć oryginalny regulator napięcia bo innego pcm nie czyta, mi też wtryski padły i jak narazie porobiony jeździ olej wymieniany co 15 000 km i po za turbo dziura uważam to auto z tym silnikiem na plus i warte polecenia, duzy plus za brak dpf chodzi w 2.0 tdci nie stwarza on dużych problemów ale lepiej i tak go fabrycznie nie mieć.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:Auto w kombi duże i wygodne fajnie wykonany i co ważne dla mnie bezpieczny.
Wady:Turbo dziura w 1.8 tdci jest sporym minusem w aucie tej wagi
Rocznik / Przebieg:2009 / 194000
Kuba 05.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto kupiłem z przebiegiem 105 tyś km i zrobiłem 85 tyś zero problemów, dwumasa odzywa się podczas gaszenia ale już jej czas z awarii - jedna czujnik położenia wałka rozrządu, Rozrząd zmieniony przy 160 tyś (ta sucha połowa). Polecam komfortowe auto i bezawaryjne. Mały mankament to Turbo Dziura do 2000 obr.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duży, komfortowy i pakowny samochód. Tani w eksploatacji standardowe opony 215/55/16, klocki filtry w rozsądnych cenach. Samochód ma siłę i przyspiesza mimo 125 km daje rade nie to co biedne benzynki którym sprawia problem autostrada albo podjazd pod górę
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:MK4/2007/190000
Grzegorz 19.06.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Mondeo kupione w lipcu 2017z bemo motors zaufane używane z przebiegiem 110tys km. 2010r. po pierwszym właścicielu, obecnie na liczniku wybiło 145tys i przez ten czas po za normalnymi częściami eksploatacji(klocki, tarcze, olej filtry) wymieniłem uszczelniacz na wale i tu uwaga- wada fabryczna, oryginalny fabryczny uszczelniacz nie ma sprężynki stad problem cieknącego oleju na wale- jedynym trafionym rozwiązaniem jest kupic zamiennik ze sprężynka- po za tym raz samochód krótko po zatankowaniu pełnego zbiornika miał problemy z odpaleniem i odpalił po długim kręceniu jak sie potem okazało winne było paliwo- najprawdopodobniej rozwodnione wiec uwaga gdzie tankujecie za granica- ja mam nauczkę i tankuje tylko na renomowanych stacjach/ po za tym wszystkim przez te 35tys km zero problemów. Na plus tanie części eksploatacyjne- oryginalne tarcze + klocki to wydatek rzędu 450zl, do vw passata tyle trzeba położyć za niskiej jakości zamienniki.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie części oryginalne, bardzo wysoki komfort prowadzenia, niskie koszty utrzymania, wbrew opini krążącej po internecie uważam ze wysokiej jakości wykończenie wnętrza przynajmniej w wersji titanium
Wady:Trudno dostrzec wady, jedyne czego brakuje to więcej mocy bo 125ps nie powala na kolana
Rocznik / Przebieg:Mondeo/2010/1.8tdci
Wiktor 01.06.2018
Średnia:
(8.00)
Nie
Opinia: Wygodne i duże auto. Silnik daje rady, ale osprzęt się sypie. Kupiony 6letni z przebiegiem 217tys km. Obecnie ma 10 lat i przebieg 253tys km. Przy 227tys szarpnęło - wtrysk (wymieniony na używany, cały czas jeżdżę), potem listwa przelewowa zaczęła przepuszczać, następnie padł alternator (zegary gasły), tylne zawieszenie zrobione (cukiery w wahaczach), turbo zregenerowane (już mocne gwizdy), 1,5 później padł sterownik turbiny, auto na lawecie jedyny raz jechało, chłodnica klimatyzacji wymieniona, oraz na koniec w tym roku rurka od intercoolera padła. Teraz radio w naprawie, cd nie czyta. Przez ilość awarii średnio można polecać, jednak nie są one strasznie kosztowne. Za wygodę prowadzenia, ciszę warto polecić, ale chyba z 2,0 tdci.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Duże, wygodne auto. Spalanie ok, choć silnik 2,0 tdci mniej pali. Brak DPFa.
Wady:Słaby osprzęt silnika. Turbo dziura odczuwalna. Plastiki w środku słabe, szybko się rysują
Rocznik / Przebieg:Mondeo mk IV kombi 1,8 tdci 125km 6biegów.
Adam 13.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Super auto, bezobsługowe, a już 265000
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niezawodny
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:1.8 tdci mondeo mk4
Janek 03.05.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Jeżdżę Mondkiem 3 lata. Przy 160 tys. Zmieniłem dwumas, który rozsypał się w ciągu 4 dni od pierwszych objawów. Ponadto potrafi nazbierać trochę wody w miejscu koła zapasowego. Kapiąca na plecy woda z tylnej klapy po jej otwarciu (po deszczu) to standard. Silnik pracuje trochę głośno, jak traktor i słychać go wyraźnie w kabinie. Wymiana żarówek z przodu wiąże się z wyjęciem całego reflektora, ale to prosta sprawa. Spalanie: miasto potrafi zeżreć 8,5 w 4 osoby. Trasa to 5,5 przy 100 km/h (4 osoby), przy 120 km/h - 6,5; 160 km/h spala 7,2. Najmnejsze spalanie wyszło mi 4,5 jedna osoba 100km/h autostrada Gdańsk-Łódź. Plusy to mega bagażnik (liftback), dużo miejsca wewnątrz dla każdego, przyzwoite spalanie jak na 125 koni i taką budę, w miarę ładny i ergonomiczny wewnątrz, brak DPF. Tankuję, zmieniam olej i jeżdżę. Ogólnie jestem zadowolony.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygoda, pakowność, ekonomia, brak DPF
Wady:Głośno w kabinie, padająca dwumasa
Rocznik / Przebieg:Liftback/2009/200000
Adam 30.01.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
Opinia: Moja opinia jest taka a raczej kilka faktów z eksploatacji auta kupionego z "floty" w 2012 r czterolatka czyli rok prod. 2008 r. z przebiegiem 126 tys. Na początek płyny, filtry, tarcze, klocki - sprawa eksploatacyjna w porzo. Po połowie roku eksploatacji - sprzęgło z dwumasą - zdarza się bo różnie jezdzą ci którym na autach nie zależy. Denerwująca plama oleju w garażu powiększająca swój rozmiar po kazdym parkowaniu, podobno "diesel tak ma" - twierdzenie pseudo ekspertów z forum ale , że sprawa denerwująca więc metodą prób - wymiana uszczelki pod miską - nic nie dała, niepotrzebne koszty. Wreszcie niespodzianka- zerwanie rozrządu (mokrego) na 40 tys lub 2 lata przed zalecaną wymianą. Super niewiele brakuje zeby zwariowac a zostało jeszcze kilka elementów, które mogą zaskoczyć :). Sumując, przez dwa lata eksploatacji, super ford kosztował mnie więcej niż razem wszystkie inne auta które użytkowałem a było ich ok. 10
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przestronny, wygodny, dobrze sie prowadzi w trasie
Wady:eksperymentalny rozrząd-pasek pracuje w oleju, to nie może skończyc sie dobrze
Rocznik / Przebieg:mk4/2008
AS 30.09.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Wtryski potrafią zacząć padać po 70-80 tys km. Charakterystyczny objaw początkowego stadium to nagłe szarpnięcie w trakcie jazdy. U mnie to denerwujące sporadyczne szarpanie trwało ponad dwa lata (nikt nie potrafił zdiagnozować przyczyny) po czym w końcu wyskoczył błąd wtrysku. Jeden wtrysk padł na amen i został zregenerowany przy przebiegu 220 tys km, drugi przy przebiegu 280 tys km. Tanio nie było bo to wtryski piezoelektryczne Siemensa. Tłumik wymieniony w 6 roku eksploatacji (przebieg około 250 tys). Przy 180 tys wymieniony rozrząd i dwumasa - to już bardziej profilaktycznie niż z powodu awarii. Koszt części rozrządu wysoki (szczególnie kaseta z mokrym paskiem), zwłaszcza jak się chce zrobić to na oryginałach - dwa lata temu kosztowało to ponad 2 tys zł + robocizna, teraz może staniało? Którejś zimy auto rano nie odpaliło bo dwie świece żarowe przestały grzać - na szczęście koszty wymiany znikome. Radio słabiutkie, a głośniki to szajs totalny. Fotele marnej jakości. Mimo to uważam że plusy przeważają nad minusami - auto duże, oprócz wtrysków raczej mało awaryjne, spalanie na poziomie 6,5l to naprawdę niezły wynik.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Komfort, spalanie, zawieszenie
Wady:Padające wtryski Siemensa - niestety drogie w regeneracji; padające dwumasy; kiepskie głośniki;
Rocznik / Przebieg:Mondeo/2009/295000
Rysiek 21.03.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: wymieniłem sprzęgło i regulator napięcia po 160000km reszta jest ok .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:komfort jazdy , spalanie
Wady:sprzęgło
Rocznik / Przebieg:Ghia 1.8tdci 125KM 2007/8
<<<12>>>