Popularne na rynku

Ford C-MAX Mk1 1.6 TDCi (109KM)

38699
Kategoria: Ford C-Max

Dane techniczne

Ford C-MAX Mk1 1.6 TDCi (109KM)
Pojemność [cm3] 1560
Moc [KM] 109
Moment obrotowy [Nm] 240
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 186
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 11.5

Lata produkcji: 2003-2010

Nadwozie: minivan

Segment: K (kompaktowe vany)

Spalanie

Miasto 6.4L

Średnie 5.5L

Trasa 4.8L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Formula Ford 5W30
Ilość oleju 3.8
Wymiana oleju co 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 240.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.6 TDCi 90KM 9.1 4 0 5.4 l/100km
1.8 TDCi 115KM 7.9 3 0 6.4 l/100km
2.0 TDCi 136KM 8.8 3 0 6.0 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.4)
Trwałość silnika 9.8/10
Niezawodność auta 9.5/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.6L

Trasa 4.8L

Najbardziej awaryjna część

41%
4%
4%
2%
2%
2%
2%
2%
43%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

03.01.2022 I FL 2010 / 194000 km
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Wygodny - obszerne wnętrze, wygodne fotele, głośny, dobra trakcja, b. niskie koszty, bezusterkowy (wyjątek: zapychający się DPF),
Zalety: 194 tyś przebiegu - oryginalne i w b. dobrej kondycji turbo, dwumas, zawieszenie, skrzynka; B. dobra kultura po chiptuningu (+25 KM) przy niskim spalaniu; trakcja, zwrotność, zabezpieczenie antykorozyjne, zawieszenie, tylne osobne fotele przesuwane, składane, wyjmowane;
Wady: DPF, skrzynia biegów (5 biegów krótkich, brak nadbiegu) drażliwie głośny przy prędkościach autostradowych
Polecam
05.02.2018 Dawid C-max 2007, 168000km
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.2L

Średnie 5.5L

Trasa 4.5L

Opinia: Samochód posiadam dopiero pół roku ale z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik. Spalanie jak dla mnie jest bardzo dobre, po zatankowaniu do pełna (nie pod korek) spokojnie jeżdżę cały miesiąc (po mieście). Trzeba niestety uważać na DPF bo lubi się zatykać, u mnie niestety
Zalety: Kultura pracy, komfort, spalanie, ceny części
Wady: DPF
Polecam
22.01.2018 Piotr C-max 1,6 TDCi 2004
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.3L

Trasa 4.5L

Opinia: Samochód godny polecenia, użytkuje od ponad roku nie miałem z nim większych problemów, posiadam wersje 1,6 TDCi i jak na ten gabaryt samochodu jest ekonomiczny i w miarę dynamiczny.
Zalety: Oszczędny, dynamiczny, wygodny.
Polecam
02.11.2013 Jack focus c-max/ 2005/105000km
Średnia ocena: (9.3)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.8L

Średnie 5.4L

Trasa 4.6L

Opinia: Jestem posiadaczem c-maxa od 2 lat, na dzień dzisiejszy samochod nie spawił mi żadnego zawodu.Co prawda rocznie robie tylko ok 12000km.Jestem zadowolony przede wszystkim z zawieszenia i komfortu jazdy.
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

41%
4%
4%
2%
2%
2%
2%
2%
43%
Suma głosów: 56