alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 II 1.6 BlueHDI 120KM (DV6FC)

Peugeot 308 II 1.6 BlueHDI 120KM (DV6FC)Wyświetleń: 11000

Peugeot 308 II 1.6 BlueHDI 120KM (DV6FC)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]300
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]4.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.4
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W-30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 6.4

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 BlueHDi9925411.33.6
1.6 e-HDI11227011.93.7
2.0 BlueHDI1503708.64.4

27.03.2019Peugeot 308 SW llTak

Wysoka kultura pracy dynamiczny mało awaryjny jedyna mała awaria przepływomierz powietrza


18.06.2018TomaszTak

Świetny silnik, na początku mocno sceptycznie podszedłem do niego ale w tej chwili po prostu jest boski, zbiera się nie najgorzej pali świetnie na trasie potrafi zejść do 4,5 liitra (oczywiście do 130Km na godzinę )


15.09.2020508 peugeotTak

Silnik daje radę niskie zużycie paliwa przyzwoita dynamika u mnie po chiptuning czuć różnicę jedyne problemy jakie mogą się pojawić to adblue proponuje wtedy uspic to programem i auto śmiga dalej nie wiem skąd te wpisy o fabrycznej wadzie paska moj oryginalny po 145tys wyglądał jak nowy aczkolwiek zaczalbym wymiane max po 100tys a najlepiej 80 tyś jak jazda miejska


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 6.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

308 II SW 20.07.2021
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód posiadam ponad rok. Kupiłem z przebiegiem 75000, teraz ma ponad 90000. Jak dotąd spisuje się wyśmienicie. Nie wiem jakim cudem ktoś uzyskał 8l, to nie jest możliwe. U mnie przy trasie z południa nad morze (tylko autostrady i ekspresowe) spalanie przy ustawionym na 147km/h tempomacie przy 4 osobach i pełnym bagażniku 5,6 (przy włączonej klimatyzacji). Trasa powrotna w nocy bez klimy to 5. Po mieście w zimie nigdy nie przekracza 6l. Gdybm miał zamienić to tylko na 3008.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Niskie spalanie, auto przestronne, dobrze wyciszone, wydajna klimatyzacja, zawieszenie twarde jednak bardzo dobrze tłumi nierówności (opony 205/55/16) - dodam, że w poprzedniej wersji 308 było twardsze. Fajna mała kierownica.
Wady:Skrzynia biegów czasem haczy przy zmianie na 2 bieg, ale skrzynie to ponoć nie jest mocna strona Peugeota. Brak pokręteł i przełączników (fizycznych) od klimatyzacji, nawigacji, radia, itp. Naciskanie wszystkiego na ekranie nie jest zbyt intuicyjne.
Rocznik / Przebieg:2017 / 93000km
06.07.2020
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: Polecam ten motor
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Niezawodny silnik
Wady:Przy wyższych prędkościach spalanie bardzo wysokie
Rocznik / Przebieg: