alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Rapid 1.4 TDI CR 90KM (CUSB)

Skoda Rapid 1.4 TDI CR 90KM (CUSB)Wyświetleń: 4446

Skoda Rapid 1.4 TDI CR 90KM (CUSB)

Okres produkcji: 2012-2018

Wersje nadwozia: hatchback liftback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]4.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 /507.00
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduPasek po 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5

Trasa: 4

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI9023012.04.4
1.6 TDI10525010.44.4
1.6 TDI115250104.2

12.07.2017PawełTak

Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w ramach gwarancji, co ciekawe na jednomasowe wymieniają. A i już musiałem kilka razy olej dolać , w sumie 2 litry


28.01.2019Skoda RapidNie

Posiadam Skode Rapid z z motorem 1.4tdi 90ps DSG. Na poczatku bylo duze pozytywne zaskoczenie pracy silnika i skrzyni, ale w raz mijajacymi kilometrami podniecenie zamienilo sie na wqurwienie. DSG bardzo czesto lubi jechac w trasie np przy 100kmh na 5 lub 6 biegu, zamiast na 7ym, ktory albo wskoczy po kilkudziesiecu sek, albo gdy go recznie przelacze. Wg mojej obserwacji, skrzynia pracuje tak dziwnie, z tego wzgledu ze silnik bardzo czesto chce wypalac dpf, praktycznie co kilkanascie km wiadac zwiekszone zuzycie paliwa i wyzsze obroty. Dodam ze auto w 90% uzywane jest na odcinku 17km na trasie podmiejskiej. Do tego komputer tez mocno zaniza spalanie, i przy tsnkowaniu musze dodac do wskazan jakies 20-25% wiecej paliwa. Przy spokojnym uzywaniu realnie spalal ok 5l, tydzien temu bylem w ASo z reklamacja na zgloszone usterki, gdzie niby skalibrowano jakis czujnik w silniku. Po tym zabiegu wskazania kompa poszly w gore jak rowniez spalanie. Zaladowany po dach Na ekspresowce 140km/h na tempomacie wyszlo jakies 6,5l. Co do dsg, to gdy depnie sie w gaz, skrzynia robi redukcje 3 biegi w dol, po to abt zawyc na 1sek wysokimi obrotami i nawet nie czuc ciagu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Skoda Rapid Spaceback lift 04.04.2021
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Silnik w wersji poliftowej od 2017 r , bardzo cicho pracuje ale uszczelka pod głowicą może ulec awarii po 100 tyś , zapocenia silnika , układ wydechowy i hamulce tył duża korozją 3 letnie auto !!! Wersja przed 2017 roku ma mniej korozji zdecydowanie ale i silnik głośniejszy . Wykończenie w plastikach , gałka skrzyni DSG przeciętne od zniszczonego po dobre , tapicerka wytrzymała i eko skóra na drzwiach , podłokietniku także. Pasek rozrządu najlepiej po 150 tyś wymienić bo już są wibrację.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie Przytulne wnętrze
Wady:Korozja
Rocznik / Przebieg:2017 /127 tyś km