alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Punto II 1.9 JTD 80KM

Fiat Punto II 1.9 JTD 80KMWyświetleń: 18674

Fiat Punto II 1.9 JTD 80KM

Okres produkcji: 1999-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]196
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.3

Trasa: 3.8

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D60118155.7

07.09.2020StiloTak

Nie wiem czy jest lepszy diesel na rynku. Przebieg 435 000 . Silnik i turbo zero!!! problemów. Dwumas wytrzymuje bez problemów, nie zmieniany. Na gwarancji wymieniony przepływomierz. Egr od nowości. Zima, lato , odpala na dotyk. Wymiana oleju co 20 000 km. Po przebiegu 380 000 dolewam olej tak około 1 litr na 20 000 km.


20.03.2013Tak

" Punto JTD 2000r. - genialny stosunek mocy do masy , zrywny i pali od 4l na trasie (poza autostradą) do 6 w zimie i samo miasto!"


20.07.2017EnsOTak

"Silnik rewelacyjny !! Ekonomiczny a zarazem z potencjałem.Koszty utrzymania całkiem niskie,minusem koło dwumasowe i problemy z egr. Na te wszystkie mankamenty mozna znalezdz rozwiazanie. Polecam kupic autko tansze a reszte przeznaczyc na zrobienie egr,dwumasy,korekte mapy. a Autko spokojnie objedzie punto hgt 130km przy czym mamy ta mozliwość zejsc poniżej 4 w trasie :) technologia JTD wyprzedza tdi o 10 lat :)"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 4):
(8.56)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

EnsO 20.07.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Autko rewelacja,świetnie się spisze na krótkiej trasie do pracy jak również zaskoczy użytkowników z cięższą nogą.Części tanie (szeroki wybór na rynku wtórnym) Mój kropek po korekcie mapy zyskał dodatkowe 40 mustangów autko z taką wagą przyśpiesza zdecydowanie lepiej (potrafi zaskoczyć nie jednego użytkownika TDI i nie tylko :) ) jednak spalanie przy takiej "zabawie" potrafi podskoczyć do 9L. Ekonomia - 2,8L na oponach 175 autostrada 90km/h za tirem,czegoś chciec więcej ? Auto bez awaryjne
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.7l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dostępność części,Ekonomia,Bez awaryjność
Wady:Brak tempomatu :(
Rocznik / Przebieg:Punto mk2/2000/230tys
Emil 12.05.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: Koszty eksploatacji nie są powalające, cena jes niska, naprawy też nie wysokie jeśli się dba to pozłuży wiele lat. 165tys. przebiegu, rozrząd jest dość tani a silnik nie puści ani dymka przy tym jest bardzo żwawy, rozsypało się sprzęgło i skrzynia (tu 3000zł). Cała reszta śmiesznie tania w naprawach. Polecam.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:dość żwawy ciągnie dobrze prawie od zera, mało pali,
Wady:awarie altreatora, słabe sprzęgło, synchronizator, trzeszczą plastiki, korozja
Rocznik / Przebieg:punto/2000/165tys.
Krzysiek 13.01.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Stosunek ceny do jakości jest bdb. Wiadomo, że to tylko punto i plastiki itp szału nie robią, ale wystarczy trochę dbać o samochód, żeby był dobry. Silnik nie do zdarcia. Mój egzemplarz odpala przy -25 idealnie, choć jak to diesel - kopci i klekocze. Wysoki moment obrotowy, Złamałem juz drugi fotel kierowcy, zepsuł em przycisk od klimy i wentylator od klimy nie chodzi ale jestem zadowolony.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Mocny, ekonomiczny,
Wady:Fotele często się psują, koło dwumasowe, wspomaganie city, Świerszcz w dmuchawie, plastiki
Rocznik / Przebieg:Punto II 1.9 JTD 3D/2001/226555
Damian 24.06.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Polecam ten samochód - bardzo ekonomiczny - oczywiście przy kontrolowanej jeździe. Mój rekord to przejechane 590km na 21L ropy co daje wynik 3,55L/100km - w cyklu mieszanym, gdzie trasa to ok. 50%. No i wynik osiągnięty teraz latem przy temperaturze powyżej 20°C.Trasy pokonywane bez gaszenia silnika w granicach 15-35km.Jazda na możliwie najwyższym biegu, obroty jak najmniejsze w granicach 1200-1500. Jazda na luzie. W trasie 60-90km/h w mieście do 60km/h. Przy temperaturze otoczenia 5-15°C średnie spalanie przy takiej jeździe wzrasta już do ok. 4 L/100km. W zimie w zależności od temperatury to ok. 4,5-5 L/100km.Przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba liczyć 0,5-1,0L/100km więcej...a czasami jest taka potrzeba... Ogólnie polecam silniki JTD, są bardzo ekonomiczne, wytrzymałe i na pewno tańsze w naprawie niż TDI (GOLF czy PASSAT).
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.0l/100km

Spalanie - średnie:3.6l/100km

Zalety:ekonomiczny i wytrzymały silnik JTD, niezbyt drogie naprawy
Wady:w porównaniu do WV Golf/Pasat to Fiaty miewają więcej drobnych awarii, np. przepalające się żarówki, często silniczki tylnej wycieraczki się zacierają...ale są to drobne i zazwyczaj małokosztowne naprawy...
Rocznik / Przebieg:PUNTO JTD 80KM / 2001 / 165 tys. km