alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 206 1.4 HDi 70KM (DV4TD)

Peugeot 206 1.4 HDi 70KM (DV4TD)Wyświetleń: 49908

Peugeot 206 1.4 HDi 70KM (DV4TD)

Okres produkcji: 1998-2008

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1398
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]150
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)13.1
Spalanie - miasto [l/100km]5.5
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.4

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi10926010.84.8
1.9 D7012516.15.7
2.0 HDi9020512.65.5

10.12.2020Citroen c3Tak

Dla mnie jest to swietny silnik do kulania sie po miescie. Mialem duzo roznych aut z roznymi jednostkami i przy nich ten silnik nie ma wad. Oczywiscie nie jest najmocniejszy i najcichszy ale ma swoje plusy.


07.03.2016MichałTak

Jak dla mnie mistrzostwo świata w kwestii oszczędności. Hybrydy się chowają! Mam taki silnik w C3 z 2003 roku. Kupiłem przy przebiegu 130 000. Samochód robi rocznik 35-40 000 km (prowadzę firmę i często muszę jeździć do klientów). Maksymalne spalanie do tej pory to 4,3 z reguły jest to między 3,8 a 4,1. Auto nie ma kompa więc zawsze tankuje pod korek i zeruje licznik km. Paliwo leje z wyższej półki. I tak się opłaca Z silnikiem nic złego się nie dzieje bo nie ma co. Nie ma dwumasu, fap, turbo jest najprostsze jakie może być. Jedyny minus to mogła by byś lepsze dynamika ale jak na 68 kucy i tak nie jest źle.


03.05.2017RobertTak

Silnik rewelacja.Samochód miał wylądować na szrocie ale ze względu na swoją nie zniszczalność jest katowany dalej 5000 km miesięcznie.Zakupiłem go z przebiegiem 100kkm zrobiłem 275kkm w tym czasie padł rozrusznik i kilka razy łożyska przód i kilka belek.Jeszcze zamontuję intercooler i dodam że próbowałem wymienić rozrząd po około 350kkm ale było zimno i nowy pasek wyglądał dużo gorzej od oryginału i stwierdziłem że nie warto.Spalanie zależy od temperatury zima trasa 4,3 lato trasa 6


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 39
Średnia (głosów 9):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.22/10
Niezawodność auta
 9.22/10
Spalanie ON
 9.56/10
Koszty utrzymania
 9.22/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 103

Opinie użytkowników

206 SW 06.03.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Auto mało pali.Mniej niż 5/100.Na jednym baku z Wawy do Wilna i jeszcze zostało trochę paliwa.Cichy jak diesla.W ciepłe dni muli z braku seryjnego intercoolera.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Spalanie jest mega fajne.Duży zasięg .Około 1000 na jednym baku w trasie .Jesli chodzi o elastyka jest, niezle 160 nm mało ale dostępne od niskich obrotów wiec można coś tam podgonić
Wady:Trochę ciasne wnętrze . Ciut dosłownie wiecej mocy by sie przydało .Nie wygodne zawieszenie.Auto w 100 % sprawne, nawierzchnia prosta jak stół a zawieszenie pracuje, podskakuje .Na dłuższe trasy uciążliwe .
Rocznik / Przebieg:2006/187000
D 15.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Posiadam go już dosyć długo, a dalej jestem zachwycona tym, jaki jest ekonomiczny i mało awaryjny, a przy tym wszystkim dosyć dynamiczny (co prawda chodzi głośniej powyżej 120km/h, ale biorąc pod uwagę wszystkie jego zalety to można wybaczyć :P)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:ekonomiczny, dynamiczny, mimo wszystko mała awaryjność
Wady:
Rocznik / Przebieg:Peugeot 206 1.4 HDI
Jan 20.03.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Widząc te wpisy to nie wierze ze mam ten sam silnik u mnie spalanie na autostradzie przy 150/godz sr 7 liter a w mieście 6,0-6,5 gdy jadę 90/godz to wtedy trzyma 4,5-5,0 sr.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:7.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dobry silnik narazie jezdze bez awaryjnie po europie
Wady:troche glosny powyzej 130/godz
Rocznik / Przebieg:chatchback .2009.1,4hdi.70KM
31.07.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: mały ale niezawodny
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.4l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:206/03/270000
Łukasz 28.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Jaka na budżetowe auto P206 1.4hdi daje rade. Fajnie się nim jeździ, silnik ma jak na taniego diesla przyzwoitą kulturę pracy, tzn jest dość cichy mimo braków w wygłuszeniu, Osiągi wystarczające do dynamicznej jazdy w mieście, ale na trasie jest słabo, a na autostradzie wręcz tragicznie- choć jak ktoś nie jest mistrzem kierownicy, który musi wszystkim to udowadniać, to da radę tym jeździć.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Cichy silnik, oszczedny, tani w eksploatacji.
Wady:Słabe osiągi, zwłaszcza na autostradzie
Rocznik / Przebieg:206/2007/188000
Jacek 28.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 206sw 1,4hdi 277tyś przejechane i tak podkładki pod wtryskami i regeneracja tylnego zawieszenia które nie ruszane od nowości 270tyś wytrzymało jeszcze czeka mnie wymiana wyłącznika kierunkowskazów a tak ogólnie tylko to no i materialy eksploatacyjne paliwo oleje filtry więc polecam samochód a to już mó drugi pugi wcześniej był 306 1.9d
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:fajny wygląd ponadczasowy ustawne wnentrzne, wszystko na miejscu i pod ręką a przede wszystkim oszczędny
Wady:przełącznik zespolony cena i filtr paliwa mógłby być tańszy, więcej wad nie ma
Rocznik / Przebieg:Peugeot 206sw 1.4HDI 2003 277000
Marcin 30.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: przed zakupem pesymistycznie nastawiony, ale po zakupie i 7kkm w 3 miesiące uśmiech nr 6
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:ekonomiczna jednostka
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Peugeot 206/2005/120Kkm
29.04.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Mam 206 1.4hdi samochód ma przejechane 180tys .Jedyna awaria to podkładki pod wtryskami , naprawa kosztowała grosze.Smiga bez zarzutu.Spalanie w mieście 5-5.5litra.Dynamiczny jak na 70km.W Trasie daje rade wyprzedac bez stresu.Minusem tylko krótki piąty bieg .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.4l/100km

Zalety:Niskie spalanie, Dynamiczny w mieście i w trasie., Niskie koszty utrzymania np.brak dwumasy.
Wady:wycieki płynów eksploatacyjnych,
Rocznik / Przebieg:206/04/180tys
05.01.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: bardzo przyjemne w jezdzie nie tylko po miescie,ale równiez w trasie.Silnik bardzo elastyczny,super niskie spalanie.praktycznie bez awaryjny,do dnia dzisiejszego nie miałem zadnej usterki poza obsługą techniczną.Polecam przyjemne auto
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, bardzo wygodne, bez awaryjny
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:206-2006-160.000