alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 92KM (DV6D)

Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 92KM (DV6D)Wyświetleń: 53668

Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 92KM (DV6D)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.6

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11227011.44.6
2.0 HDi15034011.24.9
2.0 HDi16334010.36.7

06.04.2021Citroen C4 II (B7)Tak

Auto posiadam od 2013 roku. Przejechałem ponad 70tyś km bez żadnych problemów. Serwisowany co 10-12 tyś km.


10.03.2020CITROEN C4Tak

Witam wszystkich, Posiadam ten silnik (1,6 92 KM) w Citroenie C4 z 2014r. Aktualnie jeżdżę nim już ponad rok i zero problemów zarówno z silnikiem jak i całym autem . Spalanie w cyklu mieszanym :5,5-6 miasto stojąc w korkach i jadąc na dwóch pierwszych biegach . Trasa jeśli żona prowadzi jadąc w granicach 80-110km -4,3-4,5 max.. Powyżej 110 będzie spalał już więcej w zależności od prędkości.. W naszym przypadku spalanie miało kluczową rolę,wcześniej jeździłem dieslem o mocy 130KM to wychodziło 10 litrów w mieście..może coś było nie tak dlatego tak dużo palił aczkolwiek z baku ubywało bardzo szybko... Ogólnie autko jest super oszczędne,jeśli ktoś potrzebuję tego autka do jazdy mieszanej miasto i weekendowe wyprawy poza miasto bądź do rodziny to naprawdę polecam. Dynamika jak na tą moc jest do zaakceptowania,oczywiście można kupić wersję mocniejszą (kolega taką posiada) nie ma praktycznie różnicy w spalaniu. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.. Podsumowując jesteśmy bardzo zadowoleni po pierwszym roku użytkowania ,oby było tak dalej! :)


09.09.2017Tomek Tak

Silnik idealny dla osób szukających oszczędności mało palący i bezawaryjny.Przejechane od nowości 175tys i zero problemu średnie spalanie 5.2 na trasie 4L a miasto 6.5 co więcej chcieć.Dynamiczny zrywny i elastyczny na trasie ładnie idzie nawet z prędkością 160km/h (autostrada Niemcy). Zero wycieków,nie pobiera oleju koszty sprowadzają się do tankowania i serwisu oleju.Dodatkowo w aucie cichutko jak w benzynie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 14):
(8.64)
Trwałość silnika
 8.57/10
Niezawodność auta
 8.93/10
Spalanie ON
 9.14/10
Koszty utrzymania
 7.93/10

Głosy według opinii:

140

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 84

Opinie użytkowników

308SW/ I FL 03.04.2021
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam 308SW. Wygodny i obszerny samochód, dość dobrze wyciszony. Zaletą są duże fotele i ilość miejsca na nogi nie ograniczona deską rozdzielczą. Silnik blisko przebiegu 300.000km pali w mrozy -20stC od strzała jak benzyna. Najniższe spalanie jakie uzyskałem to 3,7- jazda 70-80km/h w kolumnie samochodów. Przy "setce" spala 4,3-4,7 na autostradzie przy 120km/h wychodzi 5,0 a przy 140-150 ok 7,0. W mieście spala 5,5-6,5 w największe mrozy -20 blisko 8. Wada słabe zabezpieczenie antykorozyjne (polski salon, bezwypadkowy)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2012/300.000
hatchback 1.6 HDi 26.05.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Peugeot 308 1.6 HDi hatchback 2010 posiadam od 3 lat , autko mogę polecić z czystym sumieniem ,nie miałem do tej pory żadnej poważnej awari ,drobne usterki się zdarzały ale nie było to nic kosztownego i nic co by uziemiło auto :) Małe spalanie i ocynkowane blachy to następne atuty samochodu .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:-silnik -blacharka -małe spalanie -niskie koszty utrzymania
Wady:- twarde zawieszenie ?
Rocznik / Przebieg:2010, 187.589
Janusz 24.02.2017
Średnia:
(6.50)
Tak
Opinia: przebieg 110000 na razie problemów brak, silnik troszkę głośny ale wystarczająco żwawy Na autostradzie do Wloch średnia prędkość z 1100 km 105 km/ h spalił 5,7 na trasie po drogach krajowych nie przekraczając 110 km/h spalanie 4,3. Ogólnie fajne, dobrze wykonane auto
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mnóstwo miejsca, oszczędny silnik, dobre wykonanie, przytulne wnętrze
Wady:hacząca dźwignia zmiany biegów, prowadzenie mogło by być lepsze
Rocznik / Przebieg:308 1,6 hdi 92 hp 2011
16.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: 308 SW 1.6 HDI 109 PS.Nie ma lepszego auta
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:oszczędny ,wygodny
Wady:BRAK
Rocznik / Przebieg:308 SW 1.6 HDI 109 2011 114000 km
Adam 25.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bardzo dobre i trwałe auto. Ekonomiczne. Super zabezpieczone antykorozyjnie. Podniesiony moment obrotowy poprzez chiptuning - dla poprawy własnego ego
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5 - 6.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wygodny, trwały, oszczędny.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem.
Rocznik / Przebieg:1,6 Hdi 92KM, 106 tkm
robert 26.08.2015
Średnia:
(0.00)
Tak
Opinia: polecam zwinny rodzinny malo pali
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:308sw 2011 1.6hdi
Mariusz 06.08.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady:W tej cenie żadnych
Rocznik / Przebieg:Peugeot 308/2008/180000
Patric 18.05.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Kompakt z klasą. Ma styl. Panoramiczna szyba i pochylona konsola środkowa potęguje poczucie przestronności (porównywalne z klasą większych aut)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo cichy silnik HDI, mocne hamulce, bardzo dobre wychiszenie szumów powietrza i opon przy prędkości autostradowej
Wady:Tylnie zawieszenie słychac na dziurach.
Rocznik / Przebieg:308 Hatchback 1.6 92KM 70.000Km
Grzegorz 31.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Niezawodny silnik, bardzo trwały.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:Niskie spalanie.
Wady:Dość duże koszty utrzymania.
Rocznik / Przebieg:Peugeot 308/2009/72000
15.12.2013
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Jeżdżę 308-ką z silnikiem 1.6.hdi - 92km od dwóch i pół roku. Przejechałem nim już prawie 70000km, jak do tej pory wymieniłem hamulce przód wraz z tarczami przy 40000km. Zdziwiło mnie to, że tarcze do wymiany. Silnik tani w eksploatacji, mało pali, jednostka żywotna, filtry i oleje wymieniam co 20000km.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Dużo miejsca w środku, łatwy dostęp do żarówek pod maską i innych rzeczy
Wady:mały bagażnik
Rocznik / Przebieg:Peugeot 308 1.6 HDI 92 KM 2010r 69520
<<<12>>>