Popularne na rynku

Silnik VW 1.2 TDI 6V PD 61KM ANY/AYZ

71062
Silnik VW 1.2 TDI 6V PD 61KM ANY/AYZ

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 TDI 6V PD występuje w samochodach Audi A2, Seat Arosa oraz Volkswagen Lupo. Odmiana 6-zaworowa z rodziny EA188 posiada moc 60KM. Silnik 1.2 TDI produkowany były od 2000 do 2005 roku. Pierwsze jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą pompowtryskiwaczy, co przekładało się na niską kulturę pracy. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek.


Jej główną wadą jest gorsza praca na niskich obrotach, zaletą stosunkowo niskie koszty obsługi oraz mała awaryjność. Ciekawym przykładem samochodu z silnikiem 1.2 TDI jest Volkswagen Lupo, w którym zastosowano w funkcje stop&go dzięki czemu zmniejszono spalanie do poziomu 3l na 100km. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Stop&go znajduje zastosowanie w ruchu miejskim.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: bezpośredni

-pompowtryskiwacze

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części zamiennych
  • sinik niedrogi w utrzymaniu

Wady

  • przeciętna kultura pracy silnika
  • wtryski podatne na awarie
  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ANY, AYZ
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego od 2003r.
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30/5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.7)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 4.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

10%
14%
8%
33%
20%
16%
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

31.05.2016 Piotr
(6.3)
Opinia: Dynamika - jak na wyścigach ciężarówek, trzeba bardzo uważać na autostradzie, aby ktoś Cię nie przejechał. Kultura pracy - głośny na wolnym biegu, w trasie może być. Bezawaryjność - był OK, dopóki pracował (ok.180.000 wg. licznika, pewnie był kręcony). Spalanie - średnio 4.4 l /100 km.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 1.2 TDI/61KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001/180.000
  • Spalanie: 4.4 l/100km
Polecam
08.02.2015 Wiesiek
(8.0)
Opinia: silnik typowy do miasta na żadne autostrady,bardzo słaba dynamika,niska kultura pracy bardzo głośny,ale za to bezawaryjny i mało palący średnio 4L i to największy atut tego silnika.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Audi A2 2002r 198tys 1.2 TDI 61KM
Polecam
23.05.2014 Lucek
(7.7)
Opinia: jeżeli chodzi o awaryjność to jest zerowa,spalanie bardzo niskie,i to koniec jego plusów.Silnik tylko do miasta,głośny,bardzo mizernie się zbiera,zero elastycznośći.Nie wiem czy polecić czy nie ?na pewno do miasta i na pewno tani w utrzymaniu,ale ja bym auta z tym silnikiem nie kupił.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: Polo 1.2 TDI 60KM 148 tys
Polecam
30.04.2014 Żaba
(8.3)
Opinia: Lupo mojego taty ma ten silnik,auto ma 12 lat przebieg 180tyś i nigdy przy silniku nie było nic robione.Spalanie bardzo niskie nawet 3.4L to na dzisiejsze czasy super sprawa.Wadą jest to że silnik nie pracuje równo i jest głośny ale auto służy na dojazdy do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Lupo 2002r 1.2 TDI 61KM
Polecam
03.12.2013 Chłopak
(8.3)
Opinia: Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r
Polecam