Silnik Volkswagen 1.2 TDI 6V PD występuje w samochodach Audi A2, Seat Arosa oraz Volkswagen Lupo. Odmiana 6-zaworowa z rodziny EA188 posiada moc 60KM. Silnik 1.2 TDI produkowany były od 2000 do 2005 roku. Pierwsze jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą pompowtryskiwaczy, co przekładało się na niską kulturę pracy. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek.
Jej główną wadą jest gorsza praca na niskich obrotach, zaletą stosunkowo niskie koszty obsługi oraz mała awaryjność. Ciekawym przykładem samochodu z silnikiem 1.2 TDI jest Volkswagen Lupo, w którym zastosowano w funkcje stop&go dzięki czemu zmniejszono spalanie do poziomu 3l na 100km. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Stop&go znajduje zastosowanie w ruchu miejskim.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: bezpośredni
-pompowtryskiwacze
Średnia (głosów: 7) | (7.7) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.1/10 |
Dynamika | 4.6/10 |