Popularne na rynku

Silnik VW 1.9 TDI 8V PD EA188

212869
Silnik VW 1.9 TDI 8V PD EA188

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD z rodziny EA188 występuje w samochodach Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce: 90KM, 100KM, 101KM, 105KM, 115KM, 130KM, 150KM lub 160KM. Jednostka zadebiutowała w 1998 roku i wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na  pompowtryskiwaczach. Niestety silniki TDI PD nie są już tak trwałe jak jej poprzednik na pompie, są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.


Turbosprężarka
o zmiennej geometrii wpływa na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się filtry cząstek stałych np. 1.9 TDI 130KM.

Jedną z wad tej odmiany jest jej głośna praca. Silnik 1.9 TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0 TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części
  • tani serwis

Wady

  • niska kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AXC, BSU ANU, BRU, BXF, BXJ, AXR, ATD, BMT, AVB, AXB, BEW, AVQ, BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BRS, BSV, BSW, AJM, AUY, ATJ, BVK, BKE, BPZ ASZ, BLT, AVF, AWX ARL, BTB, BPX, BUK
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w mocniejszych wersjach
  • Filtr cząstek stałych: Brak w innych modelach
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 41) (8.5)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 37 4

Najbardziej awaryjna część

21%
13%
3%
55%
6%
3%
Suma głosów: 179

Opinie użytkowników

19.06.2018 Tomek
(9.3)
Opinia: Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: golfIV/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/310000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.03.2018 Tom
(8.0)
Opinia: Jeżdżę autem od 2008 roku. Zakupiłem z przebiegiem 145tys. Do tej pory wymieniłem przepływomierz oraz dwumasę. Spalanie bardzo niskie . Silnik pomimo przebiegu nie bierze oleju (dolewka ok. 0,5 pomiędzy wymianami 15tys.). Jedyny minus w porównaniu do obecnych silników to kultura pracy.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Bora/ ATD 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/ 312000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
31.08.2017 Rolnix
(8.0)
Opinia: Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fabia /ATD 101km
  • Rocznik / Przebieg: 001/298000+nie wiadomo ile
Polecam
21.04.2017 Maltheal
(10.0)
Opinia: Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 90/130
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
28.01.2017 Zbych
(9.7)
Opinia: Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AWX 130 /180
  • Rocznik / Przebieg: 2003 / 280000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam