Popularne na rynku

Silnik 1.9 TDI 8V PD EA188

207459
Silnik 1.9 TDI 8V PD EA188

Silniki Volkswagen 1.9 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat . Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Niestety silniki z późniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik , są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM . Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru. Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • dostępność części
  • tani serwis

Wady

  • niska kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w mocniejszych wersjach
  • Filtr cząstek stałych: Brak w innych modelach
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek
Wersja 90KM 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 41) (8.5)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 37 4

Najbardziej awaryjna część

16%
14%
3%
57%
7%
3%
Suma głosów: 164

Opinie użytkowników

19.06.2018 Tomek
(9.3)
Opinia: Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: golfIV/101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/310000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.03.2018 Tom
(8.0)
Opinia: Jeżdżę autem od 2008 roku. Zakupiłem z przebiegiem 145tys. Do tej pory wymieniłem przepływomierz oraz dwumasę. Spalanie bardzo niskie . Silnik pomimo przebiegu nie bierze oleju (dolewka ok. 0,5 pomiędzy wymianami 15tys.). Jedyny minus w porównaniu do obecnych silników to kultura pracy.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Bora/ ATD 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/ 312000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
31.08.2017 Rolnix
(8.0)
Opinia: Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fabia /ATD 101km
  • Rocznik / Przebieg: 001/298000+nie wiadomo ile
Polecam
21.04.2017 Maltheal
(10.0)
Opinia: Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 90/130
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
28.01.2017 Zbych
(9.7)
Opinia: Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AWX 130 /180
  • Rocznik / Przebieg: 2003 / 280000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam