Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 pierwszy raz pojawił się w Audi A8 D2 w roku 1997 i miał zastosowanie w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Skoda. W zależności od modelu posiadał moc 150KM, 155KM, 163KM lub 180KM. Silnik 2.5 V6 TDI nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł), awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany) oraz stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Do najmniej awaryjnych odmian trzeba zaliczyć wersję 163KM, która weszła do produkcji w 2004 roku. Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej udaną i pokonuje przebiegi ponad 500 tys.km bez poważniejszych napraw.
Jednak trzeba pamiętać, że wymiany części czy naprawy wszelkich usterek są bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2004 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
- pompa wtryskowa VP44
Średnia (głosów: 22) | (6.7) |
Trwałość | 7.5/10 |
Utrzymanie | 5.5/10 |
Dynamika | 7.2/10 |