Silnik Volkswagen 2.7 V6 TDI 24V z rodziny EA896 o oznaczeniu BPP wszedł do produkcji w 2004 i miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B7 i A6 C6. Jednostka 6-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.
Z silnikiem współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek. Wsłuchując się w opinie kierowców można usłyszeć głównie dobre komentarze chwalące dynamiczność oraz niskie spalanie (w trasie nawet poniżej 6 litrów). Na korzyść przemawia również montaż łańcucha rozrządu przez co koszty eksploatacji są niższe. Ponadto użytkownicy zwracają uwagę na odpowiednio dobrany olej oraz tankowanie na sprawdzonych stacjach paliwowych.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Uwaga na rozrząd!
Niestety nie jest nie zniszczalny – zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu.
Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km
Średnia (głosów: 5) | (8.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 7.4/10 |
Dynamika | 9.6/10 |