Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 5.0 V10 TDI PD z rodziny EA153 występuje w samochodach Volkswagen Phaeton oraz Touareg I. Posiada moc 313KM i powstał z połączenia dwóch jednostek 2.5 R5 TDI PD. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 750Nm. Dwie turbosprężarki współpracują z systemem wtryskowym opartym na wtryskiwaczach firmy Bosch. Silnik 5.0 V10 TDI PD produkowany był od 2002 do 2009 roku. Rozrząd jest bezobsługowy, oparty na zębatkach – rzadko wadliwy. Wszelkie poważniejsze naprawy pociągną jednak za sobą duże koszty.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
10-cylindrowy
Ilość zaworów:
20
Typ wtrysku:
bezpośredni
Zalety
Bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
Wady
wysoki koszt serwisu
koszty części
wysokie spalanie
Informacje serwisowe
Kod silnika:
AJS, AYH, BLE, BWF
Turbosprężarka:
Ze zmienną geometrią
Rozrząd:
Koła zębate
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
Filtr cząstek stałych:
Występuje
Wtryski:
Pompowtryski
Firma Bosch
Ilość oleju silnikowego:
11.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg.
Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych.
5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.
6.0/10
2.0/10
10.0/10
Silnik:
v10 tdi
Rocznik / Przebieg:
2005
Spalanie:
15.0 l/100km
Polecam
09.12.2013Władysław
(6.7)
Opinia:
Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka
razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont.