Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 6.0 V12 TDI 48V z rodziny EA898 o oznaczeniu CCGA występował w Audi Q7 w latach 2008-2012. Był to najmocniejszy silnik Diesla w aucie seryjnie produkowanym w tamtych czasach. Pojemność 6 litrów, moc 500KM, pierwsza setka osiągana po niespełna 6 sekundach przy czym relatywnie niskie spalanie na poziomie 11.5 litra oleju napędowego. Rewelacyjne wyniki, które bardziej pasują do auta sportowego niż do dużego SUV-a. Tak wspaniałe wyniki osiągnięto dzięki dwóm turbosprężarkom o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwaczom piezoelektrycznym oraz układowi Common Rail wytwarzającemu ciśnienie 2000 bar.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
12-cylindrowy
Ilość zaworów:
48
Typ wtrysku:
bezpośredni
Zalety
bardzo dobra dynamika
trwała jednostka
brak większych awarii
Wady
drogi serwis
drogie części
Informacje serwisowe
Kod silnika:
CCGA
Turbosprężarka:
Ze zmienną geometrią
Rozrząd:
Łańcuch
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
Filtr cząstek stałych:
Występuje
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Wspaniały silnik i super moc ale jak kazdy ma swoje wady. Moj egzemplaz sporadycznie wchodzi w tryb awaryjny tak co 10-15kkm. Spalanie nie jak podaj producent 11l/100, a 16l/100 i to przy oszczednej jezdzie, a normalnie do okolo 20-25l/100. Ogolnie polecam