Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens
Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Silnik 1.6 DCI 130KM /Energi (R9M) został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III .Często jest nazywany młodszym bratem dobrze znanej jednostki 2.0dCI ,ponieważ konstrukcyjnie jest zbliżony właśnie do 2.0dCi.Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi.We wszystkich modelach posiada on moc 130 KM. Jednostka ekologiczna ,nowoczesna i zaawansowana technologicznie.W silniku zastosowano nowatorskie rozwiązania takie jak Niskociśnieniowy EGR ,pompę oleju o zmiennej pojemności,technologię zmiennego zawirowania mieszankę.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych FAP, w którym zastosowano nowoczesny system wielowtrysku który odpowiada z jego regeneracje.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.Na rynku spotkamy odmianę tego silnika o nazwie Energi z nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak system. Stop&Start, która wstrzymuje prace silnika w momentach gdy pojazd zatrzymuje się np. w korku ulicznym. To pozwala na zminimalizowanie spalania oraz emissji spalin przez co silnik jest jednym z najbardziej oszczędnych na rynku.Wadą powyższego systemu są dodatkowe koszta serwisu oraz części zamiennych.Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami o przebiegach 200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.
Zalety:
bardzo dobre osiągi
silnik dynamiczny
niski poziom spalania
Wady:
wysokie koszty obsługi
filtr cząstek stałych
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Silnik bardzo dobry, 200 tysięcy, wszystko pracuje idealnie i bezawaryjnie. Zauważyłem że wcześniejsze dobre opinie o tym silniku na tej stronie dziwnym trafem znikają... Czyżby ktoś ingerował w opinię?
Zalety:Spalanie, bezawaryjność.
Wady:Brak
Odmiana silnika: 1.6 dCi R9M 402 | Rocznik: 2014 | Przebieg: 200000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Polecam silnik 1,6 dci.Scenic wersja krótka. Niskie spalanie na trasie jak jechałem spokojnie bez szybkiego ruszania spadło nawet do 4,7l.Przy dynamicznej jeździe w dwie osoby 5,2l.Jeśli jechałem ekspresówkami lub autostrada to spalanie ma poziomie 6 litrów. Przebieg 250000km Kupiony z przebiegiem 220 000 km Narazie nic nie robiłem przy samochodzie oprócz wymiany klocków hamulcowych.
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: 1,6 dci | Rocznik: 2012 | Przebieg: 250000 | Śr. spalanie: 5.2 |
Opinia: Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie również padło turbo przy przebiegu 175tys. po zrobieniu turbo, dwa wtryski, musiałem też zrobić rozrząd (przebieg 100% oryginał) teraz mam przebieg 240tys. a wsadziłem już w silnik prawie 10tys złotych
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: 16dci | Rocznik: 2013 | Przebieg: 240 | Śr. spalanie: 6.8 |
Opinia: Uzywam tego silnika w dosc sporym aucie Nissan X-Trail T32.Wiele osob mi go odradzalo ale poki co jest ok. Jestem naprawde mega zadowolony(odpukac)
Zalety:Sam zalety
Wady:Bez wad
Odmiana silnika: Silnik 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409) | Rocznik: 2017 | Przebieg: 50000 | Śr. spalanie: 5.5 |
Opinia: Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wydatkami
Zalety:Dobra dynamika i elastyczność
Wady:układ paliwowy
Odmiana silnika: 1,6dci | Rocznik: 2014 | Przebieg: 179 | Śr. spalanie: 7.1 |
Renault Megane III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Megane III 2014 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Megane IV 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Scenic III 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Scenic III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Scenic IV 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Grand Scenic III 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Grand Scenic III FL 1.6 dCi 130KM (R9M 402/409)
Renault Grand Scenic IV 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.