Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 189411

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 113KM (D4EA)03.08.2021

Trwały, niezawodny silnik Diesla. Kulturalne brzmienie (patrząc na konkurencyjne TDI), spalanie mimo dużego i ciężkiego samochodu

Polecam

7.70

Silnik 2.0 BlueHDI 16V 150KM (DW10FD)30.07.2021

Niestety nie mogę pochwalić tego silnika przy przebiegu 89 tys. pękł pasek rozrządu. Auto było półroku po gwarancji. Producent

Odradzam

9.37

Silnik 2.0 D2 16V 120KM (D4 204T8/T20)29.07.2021

Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.

Polecam

6.11

Silnik 2.0 D BOXER 150KM (EE20)28.07.2021

Polecam bardzo.

Polecam

9.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 DCI 130KM /Energi (R9M) został skonstruowany wspólnie przez Renault i Nissan a jego debiut przypada na 2011 rok w Renualt Scenic III .Często jest nazywany młodszym bratem dobrze znanej jednostki 2.0dCI ,ponieważ konstrukcyjnie  jest  zbliżony właśnie do 2.0dCi.Silnik o oznaczeniu R9M posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Siemens.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i niewielkiej bezwładności, co przekłada się na lepsze osiągi.We wszystkich modelach posiada on moc 130 KM. Jednostka ekologiczna ,nowoczesna i zaawansowana technologicznie.W silniku zastosowano nowatorskie rozwiązania takie jak Niskociśnieniowy EGR ,pompę oleju o zmiennej pojemności,technologię zmiennego zawirowania mieszankę.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik współpracuje z Filtrem cząstek stałych FAP, w którym zastosowano nowoczesny system wielowtrysku który odpowiada z jego regeneracje.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednostka spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6.Na rynku spotkamy odmianę tego silnika o nazwie Energi z nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak system. Stop&Start, która wstrzymuje prace silnika w momentach gdy pojazd zatrzymuje się np. w korku ulicznym. To pozwala na zminimalizowanie spalania oraz emissji spalin przez co silnik jest jednym z najbardziej oszczędnych na rynku.Wadą powyższego systemu są dodatkowe koszta serwisu oraz części zamiennych.Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy,niski poziom spalania oraz bezawaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
bardzo dobre osiągi
silnik dynamiczny
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi
filtr cząstek stałych

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 632

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 363
Średnia (głosów 45):
(6.99)
Trwałość
 6.16/10
Utrzymanie
 6.67/10
Dynamika
 8.16/10

Głosy według opinii:

3015

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grand Scenic III 24.06.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik, tylko wrażliwy na zaniedbania serwisowe, olej niskopopiołowy bezwzględnie max co 15 tys razem z wymianą filtra paliwa, u mnie na razie tylko eksploatacja. Padające wtryskiwacze to albo słabe paliwo albo jakieś wady fabryczne, materiałowe.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamika, spalanie, kultura pracy

Wady:na razie brak

Odmiana silnika: 1.6 dci 130 km R9MRocznik: 2013Przebieg: 110 tys Śr. spalanie: 6
Nissan X-Trail 1,6dci 20.06.2021
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściągnięciu do kraju okazało się, że 3 wtryskiwacze padły, a koszt naprawy to prawie 9 tys.zł. Auto od nowości serwisowane regularnie w tylko salonie Nissana, paliwo tankowane na firmowych stacjach, przebieg nie duży, bo 128tys.km. Teraz po wpisach widzę, że nie tylko mnie dotkliwie szarpnął po kieszeni problem z wtryskiwaczami w poczekalni serwisu Nissana rozmawiałem z gościem, który miał ten sam problem z wtryskami już przy 78tys. przebiegu Kiedyś jeździłem po Europie starymi benzynami i nigdy mnie nie zawiodły w taki sposób !

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Dobra dynamika

Wady:Wtryskiwacze bardzo drogie i nietrwałe.

Odmiana silnika: 1,6dci 130Rocznik: 2018Przebieg: 128 Śr. spalanie: 7.4
Scenic III 07.04.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo dobry, 200 tysięcy, wszystko pracuje idealnie i bezawaryjnie. Zauważyłem że wcześniejsze dobre opinie o tym silniku na tej stronie dziwnym trafem znikają... Czyżby ktoś ingerował w opinię?

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Spalanie, bezawaryjność.

Wady:Brak

Odmiana silnika: 1.6 dCi R9M 402Rocznik: 2014Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 6
Scenic III 19.03.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Polecam silnik 1,6 dci.Scenic wersja krótka. Niskie spalanie na trasie jak jechałem spokojnie bez szybkiego ruszania spadło nawet do 4,7l.Przy dynamicznej jeździe w dwie osoby 5,2l.Jeśli jechałem ekspresówkami lub autostrada to spalanie ma poziomie 6 litrów. Przebieg 250000km Kupiony z przebiegiem 220 000 km Narazie nic nie robiłem przy samochodzie oprócz wymiany klocków hamulcowych.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 1,6 dciRocznik: 2012Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 5.2
Scenic III 16dci 18.01.2021
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Niestety ja nie mam dobrej opinii o tym silniku, bo jest dużo gorszy od swego poprzednika 2,0dci w Espace, którego miałem. U mnie również padło turbo przy przebiegu 175tys. po zrobieniu turbo, dwa wtryski, musiałem też zrobić rozrząd (przebieg 100% oryginał) teraz mam przebieg 240tys. a wsadziłem już w silnik prawie 10tys złotych

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 16dciRocznik: 2013Przebieg: 240 Śr. spalanie: 6.8

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.