Popularne na rynku

Silnik Renault 2.0 dCi 16V M9R

223375
Silnik Renault 2.0 dCi 16V M9R

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.0 dCi o oznaczeniu M9R występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan. Jednostka występowała w różnych odmianach mocy: 131KM, 150KM, 160KM, 163KM, 173KM, 178KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi. W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR , niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!


W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF – przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010 r. Filtr jest całkowicie  bezobsługowy, który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów. Producent twierdzi że filtr jest dożywotni, oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji. Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.


Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej, wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie. Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania. Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.


Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasowego czy turbosprężarki. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy, niski poziom spalania oraz bezawaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
  • Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
  • Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP
Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP
Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 56) (9.1)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 55 1

Najbardziej awaryjna część

9%
62%
10%
3%
6%
9%
Suma głosów: 214

Opinie użytkowników

01.11.2023 Laguna III Grandtour
(9.3)
Opinia: Super silnik w lagunie kombi 150 koni wystarczy, wersja bez DPF u mnie spalanie 8 l ale nie oszczędzam maszyny. Olej(5w30) co 8~10tys przy 320tyś wymieniony EGR a przy 360tys wymieniłem dwumase i wtryskiwacze , turbo i łańcuch oryginał
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Znosi naprawdę dużo Ładna kultura pracy
Wady: Koszt serwisu olejowego
  • Silnik: 150KM M9R 744
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 367
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.05.2023 Grand Scenic lll
(8.7)
Opinia: Jeżdżę z tym silnikiem grand scenikiem i jestem bardzo zadowolony. Silnik mocny , cichy, elastyczny . Spalanie trasa 6.5 , miasto 7 l. Mimo przebiegu auto jak nowe silnik pracuje cichutko i równo. To mój pierwszy diesel , do tej pory byłem anty do ropniaków
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, spalanie, trwałość, elastyczność.
Wady: Ewentualne koszty serwisu.
  • Silnik: 160KM M9R
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.01.2023 Renault Talisman
(9.3)
Opinia: Silnik idealnie pasuje do Talismana, silny jak tur, oszczędny jak na tę moc, wysoka kultura pracy. Spalanie średnie ok 7,0(50% trasa/50 miasto), w trasie (autostrady i ekspresówki ) 6,0. Wymiana oleju co 15tys. Jak na razie bezproblemowy, Sprawdzona V max 230.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: oszczędny dynamiczny
Wady: wyższe koszty serwisu
  • Silnik: 2.0 dci 200 KM/400Nm
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 29000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.12.2021 Renault Koleos
(6.3)
Opinia: Silnik dobry, mam z małym oryginalnym przebiegiem Ok 157tyś. Zrobiony chip na 180 koni. Silnik niestety straszny muł, szczególnie od dołu, nawet po tuningu. Spalanie czy miasto ,czy trasa Ok 6.5 do 7.5. Największy problem to DPF. Niestety jeżdżę 99 % miasto i po wielu
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Małe spalanie jak na masę i moc auta. Dobre przyspieszenie, ale trzeba go odpowiednio przeciągnąć wtedy jakoś idzie, ale też odrazu dużo więcej pali. Jak na razie przez 2 lata zero problemów z silnikiem, tylko ten DPF...
Wady: Droga wymiana oleju, niestety wchodzi tam 7.5 litra. Strasznie drogi dobry filtr paliwa Ok 180 zł. Silnik pożera troszkę oleju, ale od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać.
  • Silnik: 150/180
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 157
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
22.02.2021 Renault Latitude
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej 2T. Silnik bezawaryjny. Jakby jeszcze palił deko mniej to by była bajka ale auto duże i eksploatowane w mieście wiec nie ma się co
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy Bezawaryjność.
Wady: Spalanie Duża ilość oleju potrzebna do wymiany
  • Silnik: 150/M9R
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam