Renault

Silnik Renault 3.0 V6 dCi 24V 177KM-181KM P9X

40520
Silnik Renault 3.0 V6 dCi 24V 177KM-181KM P9X

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 3.0 V6 dCi o mocy 177-181KM miał zastosowanie w samochodach Renault Espace i Vel Satis. Jednostka 6cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja.


Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika, pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu P9X 701 który przysparzał największe problemy. Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych .


Renault zdecydowało się na zmianę dopiero w 2005 roku kiedy wprowadzono silnik 3.0 dCi 181KM z oznaczeniem P9X 715, który był zdecydowanie mniej awaryjny. Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail II generacji

Zalety

  • spalanie na dobrym poziomie
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie tulejów cylindrów
  • wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
  • bardzo drogi koszt napraw
  • wadliwa elektronika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: P9X 701/715
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

 
3.0 dCi 180KM lata 2003-2005  o oznaczeniu P9X701 – jednostka bardzo awaryjna !!!
3.0 dCi 181KM lata 2005-2008 o oznaczeniu P9X715 – poprawiona awaryjność !!!
3.0 dCi -Po 2008 r nowa odmiana o oznaczeniu V9X.

Układ wtryskowy firmy Denso
-pompa wtryskowa około 10000zł
-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.4)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 5.2/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

13%
20%
7%
0%
7%
53%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

29.05.2018 jarek
(6.0)
Opinia: Bylem zaskoczony komfortem kultura pracy silnika , fajnym przyspieszeniem i nieduzym spalaniem , dopoki nie przejechalem sie po obwodnicy powyzej setki , zapach plynu chlodzacego w kabinie , potem kontrolka wysokiej temp , ale spozniony na wskazowce temp. po zatrzymaniu silnik zgasl , plyn
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: vel satis 177
  • Rocznik / Przebieg: 2003 240000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
09.06.2017 Włodek
(8.3)
Opinia: Trzeba tylko uważać na przegrzanie , pozbyć się osłony silnika !
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Espace 177
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 227000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
20.01.2017 Lecho
(7.3)
Opinia: wadą tego silnika jest umieszczenie czujników temperatury w króćcu z tworzywa jeśli mamy wyciek płynu chłodzącego nie jesteśmy w stanie tego zaobserwować bo temperatura silnika jest nominalna jeżeli jest to zima to wiadomo będzie brak grzania a jak jedziemy w lecie na klimie zabijemy motor
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 177
  • Rocznik / Przebieg: 2004r 250000
Polecam
06.10.2016 Jarek
(3.0)
Opinia: Wiec tak, jestem posiadaczem Grand Espace 2008r 3.0 dci w automacie. Ile to pali ? ano pali 14.5 L na setke. Jezdze wyłącznie w warszawie, i nie jak emeryt, kupuje auto by jezdzic a nie patrzec sie na wskaznik paliwa. Delikatne przemieszczanie sie po miescie
  • 0.0/10
  • 3.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 3.0 DCI 181
  • Rocznik / Przebieg: 2008 112000
  • Spalanie: 14.5 l/100km
Polecam
13.01.2014 Zbyszek
(8.7)
Opinia: Świetny silnik bardzo dynamiczny i elastyczny ,ciągnie od dołu zbiera się naprawdę szybko zważywszy na wielkość i ciężar auta .Spalanie też na dobrym poziomie ,a automatyczna skrzynia w tym modelu to po prostu bajka .Ja nie mam z tym autem a już z silnikiem
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace 3.0 dCi 180KM 2005 r 187 tyś
Polecam