Silnik Renault 3.0 V6 dCi o mocy 177-181KM miał zastosowanie w samochodach Renault Espace i Vel Satis. Jednostka 6–cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja.
Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika, pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu P9X 701 który przysparzał największe problemy. Mianowicie silnik miał tendencję do przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy Denso nie należał do trwałych, ale za to bardzo kosztownych .
Renault zdecydowało się na zmianę dopiero w 2005 roku kiedy wprowadzono silnik 3.0 dCi 181KM z oznaczeniem P9X 715, który był zdecydowanie mniej awaryjny. Niestety nie wpłynęło to na poprawę opinii o tej jednostce a szkoda bo poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny a w późniejszych latach nie sprawiał tak dużych problemów.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail II generacji
3.0 dCi 180KM lata 2003-2005 o oznaczeniu P9X701 – jednostka bardzo awaryjna !!!
3.0 dCi 181KM lata 2005-2008 o oznaczeniu P9X715 – poprawiona awaryjność !!!
3.0 dCi -Po 2008 r nowa odmiana o oznaczeniu V9X.
Układ wtryskowy firmy Denso
-pompa wtryskowa około 10000zł
-wtryskiwacz około 3000zł -brak możliwości regeneracji
Średnia (głosów: 6) | (6.4) |
Trwałość | 7.6/10 |
Utrzymanie | 5.2/10 |
Dynamika | 7.8/10 |