Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM-70KM DV4TD

169613
Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM-70KM DV4TD

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 HDi o mocach 68-70KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2001 roku. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernu PSA oraz Ford i trafiła pod maski samochodów Citroena, Peugeota, Forda oraz Mazdy. Jednostka miała zastąpić wysłużoną wolnossącą 1.5 D. Od 2003 roku znalazł się pod maską Forda Fiesta oraz Fusion, a od 2007. r w Mazdzie 2.


Trzeba nadmienić że z racji pojawienia się bliźniaczych modeli Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo opracowano odmianę 54-konną.Silniki posiada system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek.Ogromnym plusem był  brak Dwmasowego koła zamachowego często awaryjnego i kosztownego w naprawie. Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.


Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach i zazwyczaj przez nie odpowiednie użytkowanie, nie terminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 68KM charakteryzują się dobrymi wynikami w kwestii spalania na poziomie 4l na 100 km jednak jego dynamika pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej jednak strony jego prosta konstrukcja zapewni nam bardzo dużą trwałość oraz niskie koszta obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie zużycie paliwa
  • niskie ceny serwisu i części
  • wtryski podlegają regeneracji

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
  • awarie turbosprężarki
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4TD
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens/ Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!
Silniki, lata i ich odmiany :
2001r- 1.4 HDI  68KM/70KM
2002-2005r- 1.4 HDI 90KM
2005-2011r- 1.4 HDI 54KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 24) (8.6)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 6.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 0

Najbardziej awaryjna część

7%
28%
10%
13%
13%
29%
Suma głosów: 112

Opinie użytkowników

17.02.2025 peugeot 207
(8.3)
Opinia: pancernik, ale przyspieszenie jest mocno srednie nawet w peugeocie 207, plusem jest fakt że ma duży moment obrotowy od dołu, ale zeby wbić się do ruchu mimo to trzeba go dosc wysoko kręcić, silnik ten nie ma lekko ze mną i naprawde ciężko jest go
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: wysoki moment obrotowy niskie spalanie bezawaryjność
Wady: słaba dynamika
  • Silnik: peugeot 207 1.4 hdi 68 km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 218000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
29.09.2023 Peugeot 307 2003r
(8.3)
Opinia: Silnik nie do zajechania. Śmieję sie gdy znajomi się chwalą nowymi autami palącymi 5l... Z racji wieku(20lat) wymagał niedawno uszczelnienia, wymiany sprzęgła i rozrządu, poza tym wtryski, ale to nic w porównaniu z problemami z DPF czy innym osprzętem w wielu młodszych autach. Ogólnie 10/10.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Ekonomiczny, dynamiczny(dopiero po tuningu oprogramowania silnika)
Wady: Przeciętna trwałość wtryskiwaczy
  • Silnik: 1.4 HDi 68KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
10.12.2020 Citroen c3
(8.7)
Opinia: Dla mnie jest to swietny silnik do kulania sie po miescie. Mialem duzo roznych aut z roznymi jednostkami i przy nich ten silnik nie ma wad. Oczywiscie nie jest najmocniejszy i najcichszy ale ma swoje plusy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prostota, tanie czesci, bardzo malo pali, niezawodny, egr w pierwszych wersjach na podcisnienie NIE do zdarcia.
Wady: Wykrecenie swiecy w nim to masakra, przecierajace sie przewody paliwowe
  • Silnik: 1.4 hdi 8v DV4TD
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 37500p
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
05.12.2018 Jaca
(7.7)
Opinia: Idealne auto miejskie. Super niskie spalanie, przy całkiem przyzwoitej dynamice jak na 70KM. Niskie koszty utrzymania, bardzo duża dostępność tanich części. Dość głośno zaczyna się robić po przekroczeniu 120km/h - szczególnie uciążliwe jeśli jest się przyzwyczajonym do innego 6-biegowego auta. Generalnie jeśli o usterki chodzi to
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/150000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
04.12.2018 Raphael
(9.0)
Opinia: Rewelacja. Nie ma się do czego przyczepić. Nawet krytykowana dynamika w małym C2 jest na przyzwoitym poziomie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Citroen C2 1.4HDI / 68 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 / 120 000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam