Popularne na rynku

Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM-70KM DV4TD

161541
Silnik PSA 1.4 HDi 8V 68KM-70KM DV4TD

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 HDi o mocach 68-70KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2001 roku. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernu PSA oraz Ford i trafiła pod maski samochodów Citroena, Peugeota, Forda oraz Mazdy. Jednostka miała zastąpić wysłużoną wolnossącą 1.5 D. Od 2003 roku znalazł się pod maską Forda Fiesta oraz Fusion, a od 2007. r w Mazdzie 2.


Trzeba nadmienić że z racji pojawienia się bliźniaczych modeli Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo opracowano odmianę 54-konną.Silniki posiada system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek.Ogromnym plusem był  brak Dwmasowego koła zamachowego często awaryjnego i kosztownego w naprawie. Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.


Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach i zazwyczaj przez nie odpowiednie użytkowanie, nie terminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 68KM charakteryzują się dobrymi wynikami w kwestii spalania na poziomie 4l na 100 km jednak jego dynamika pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej jednak strony jego prosta konstrukcja zapewni nam bardzo dużą trwałość oraz niskie koszta obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie zużycie paliwa
  • niskie ceny serwisu i części
  • wtryski podlegają regeneracji

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
  • awarie turbosprężarki
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4TD
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens/ Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!
Silniki, lata i ich odmiany :
2001r- 1.4 HDI  68KM/70KM
2002-2005r- 1.4 HDI 90KM
2005-2011r- 1.4 HDI 54KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (8.6)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 0

Najbardziej awaryjna część

8%
22%
10%
15%
15%
30%
Suma głosów: 100

Opinie użytkowników

29.09.2023 Peugeot 307 2003r
(8.3)
Opinia: Silnik nie do zajechania. Śmieję sie gdy znajomi się chwalą nowymi autami palącymi 5l... Z racji wieku(20lat) wymagał niedawno uszczelnienia, wymiany sprzęgła i rozrządu, poza tym wtryski, ale to nic w porównaniu z problemami z DPF czy innym osprzętem w wielu młodszych autach. Ogólnie 10/10.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Ekonomiczny, dynamiczny(dopiero po tuningu oprogramowania silnika)
Wady: Przeciętna trwałość wtryskiwaczy
  • Silnik: 1.4 HDi 68KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
10.12.2020 Citroen c3
(8.7)
Opinia: Dla mnie jest to swietny silnik do kulania sie po miescie. Mialem duzo roznych aut z roznymi jednostkami i przy nich ten silnik nie ma wad. Oczywiscie nie jest najmocniejszy i najcichszy ale ma swoje plusy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prostota, tanie czesci, bardzo malo pali, niezawodny, egr w pierwszych wersjach na podcisnienie NIE do zdarcia.
Wady: Wykrecenie swiecy w nim to masakra, przecierajace sie przewody paliwowe
  • Silnik: 1.4 hdi 8v DV4TD
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 37500p
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
05.12.2018 Jaca
(7.7)
Opinia: Idealne auto miejskie. Super niskie spalanie, przy całkiem przyzwoitej dynamice jak na 70KM. Niskie koszty utrzymania, bardzo duża dostępność tanich części. Dość głośno zaczyna się robić po przekroczeniu 120km/h - szczególnie uciążliwe jeśli jest się przyzwyczajonym do innego 6-biegowego auta. Generalnie jeśli o usterki chodzi to
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 70KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/150000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
04.12.2018 Raphael
(9.0)
Opinia: Rewelacja. Nie ma się do czego przyczepić. Nawet krytykowana dynamika w małym C2 jest na przyzwoitym poziomie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Citroen C2 1.4HDI / 68 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 / 120 000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam
15.06.2018 Mario
(7.3)
Opinia: Od trzech lat posiadam Peugeota 307 rocznik 2003 w wersji 1.4 hdi 68hp. Samochodu używam jedynie jako wózek na zakupy, na sobotnie krótkie wypady i trasy lotnisko-dom. Zamuła straszna, silnik lekko spocony, ale poza wymianą części serwisowych (olej, płyny, zawieszenie) z samochodem nic
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Peugeot 307/68km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/182000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam