Silnik PSA 2.2 HDi 16V o mocy 128-133KM występował w samochodach marki Peugeot oraz Citroen. Silniki 2.2 z logiem HDi pojawiły się już w 1997 roku były to proste, mało zaawansowane technologicznie konstrukcje. Po 2000 roku pojawiły się jednostki z z systemem Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami, ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji. Jednostki występowały z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Wraz z upływem lat silniki wysokoprężne ewoluowały i stopniowo zwiększała się ich .
W 2006 roku w silniku wprowadzono kilka istotnych zmian. Zwiększono moc do 170KM, wprowadzono wtryskiwacze piezoelektrycze. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami. Najnowsza jednostka z 2010 roku generuje moc aż 204KM. Wsłuchując się w opinie kierowców na temat silnika 2.2 HDI dominują pozytywne komentarze. Chwalony jest za dynamikę, stosunkowo niskie spalanie oraz małą awaryjność. Na niekorzyść przemawiają awarie filtru cząstek stałych FAP defekty koła dwumasowego, wtrysków (głównie w autach z dużym przebiegiem) oraz wysokie koszta obsługi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
wtryskiwacze elektromagnetyczne- regeneracja 500zł, nowy element 1000zł wtryskiwacze piezoelektryczne- nieregenerowalne, nowy element 1700zł
W 2006 roku silnik został zmodifikowany
-podniesiono mocy do 170KM
-zastosowano wtryskiwacze pizoelektryczne –
-zastosowano dwie turbosprężark
-zastosowano nowej generacji zawór EGR-elektryczny
W 2010 roku kolejna modyfikacja
-podniesiona moc do 204KM
-zmodyfikowany układ wtryskowy
-wrócono do jednej turbiny która jest chłodzona cieczą
Średnia (głosów: 16) | (8.5) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 7.5/10 |
Dynamika | 9.4/10 |