Popularne na rynku

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II – opinie – wady – usterki

68166
Silnik Fiat 2.0 MultiJet II – opinie – wady – usterki

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II Generacji wszedł do produkcji w 2008 roku. Jednostka została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie. Przeszła szereg modyfikacji, które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar , dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.



W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju, oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem. Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.



Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis Ogólny
Silnik ma zastosowanie w marce Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Saab oraz Suzuki. W zależności od modelu posiadał moc 136KM,140KM,165KM,170KM. oraz 190KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo tania możliwość regeneracji w przypadku awarii.



Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. W trosce o przestrzeganie restrykcyjnych norm emisji spalin w 2.0JTD zastosowano dwa awaryjne elementy: zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych. W modelu Saab 9-5 zastosowano system Bi-turbo generujący moc 195KM. Rozwiązanie to przekłada się na świetną dynamikę i pracę silnika, jednakże w przypadku awarii jednostka jest bardzo droga i trudna w naprawie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwały układ wtryskowy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • seryjnie montowany DPF
  • awarie zaworu egr
  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 Km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po 35.000 km lub 2 lata

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.2)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

23%
13%
3%
8%
8%
46%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

10.07.2016 Damian
(7.7)
Opinia: Mam ten silnik w Insignii, bardzo dobre spalanie jak na masę samochodu, jak narazie bez awarii a przejechałem nim 30tys km , tylko wymieniony rozrząd, czyli wymiana czysto eksploatacyjna przy 141tys km jak podaje GM . Radziłbym wymieniać go jednak nieco wcześniej bo pasek był
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Insignia/160
  • Rocznik / Przebieg: 2011/153000
Polecam
21.01.2015 Jacek
(10.0)
Opinia: Posiadam AR od 2011 roku (nowy kupiony w salonie), codzienne używany na dojazdy do pracy oraz w długie trasy, zero awarii i usterek, osobiście AR nie zaliczyłbym do auta klasy premium (drobne niedoróbki w kabinie bardzo rażące ale nie można mieć wszystkiego ...) ale co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AR 159 2,0/JTDM 170 KM
Polecam
31.12.2014 Karol
(9.7)
Opinia: Samochód mam od nowości, do tej pory wymieniłem rozrząd przy 120, komplet filtrów itd co 30 tys oraz olej i filt oleju co 15 tys (uważam że co 30 tys to lekka przesada...). Poza okresowymi wymianami części eksplatacyjnych, musiałem wymienić jakiś gumowy korek (przy
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa Romeo 159 Ti 2.0 JTDm 170 KM 2011r 142 tyś
Polecam
28.03.2014 Fiat
(9.3)
Opinia: Silnik 2.0 MJT 170KM w Fiacie Freemont,moc idealna do masy auta przez co nie ma problemów z przyspieszeniem i zbieraniem się.Wyjazd na wakacje pełen pokład i bagaże sunie jak po szynach prędkość 140-160 spalanie 6-7L to bardzo dobry wynik.Najgorzej jest w mieście przy korkach
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fiat Freemont 2.0MTJ 170KM 2012r 74 tyś
Polecam
21.03.2014 Mikser
(9.3)
Opinia: Moc połączona z elegancją ,jak dla mnie auto i silniki Super .Silnik bardzo dynamiczny świetnie współpracuje z 6-biegowoą skrzynia bardzo elastyczny na wyższych biegach .Co do spalania to średnio 5.5L to rewelacyjny wynik .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Giulietta II 2.0 JTD 16v 140KM 2012r 76 tyś
Polecam