Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 2.2 JTD montowane były w samochodach Lancia Phedra oraz Fiat Ulysse. Stosunkowo wysoki moment obrotowy zapewnia przyzwoite osiągi. Posiadały moc 128KM oraz 170KM. Jednostka technologicznie oparta na konstrukcji PSA, z systemem Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Bosch , ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji.
Jednostki występowały z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Wraz z upływem lat silniki wysokoprężne ewoluowały i stopniowo zwiększała się ich . W 2006 roku w silniku wprowadzono kilka istotnych zmian i zwiększono moc do 170KM. Do najczęstszych awarii należą usterki wtrysków,koła dwumasowego z którym silnik współpracuje oraz zapychający się filtr cząstek stałych.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Zalety
dobra dynamika
przyśpieszenie
zadowalające poziomy spalania
wysoka kultura pracy
trwała jednostka
Wady
wysokie koszta obsługi
skomplikowana budowa
awaryjny filtr FAP
awarie koła dwumasowego
Informacje serwisowe
Turbosprężarka:
Ze zmienną geometrią
Rozrząd:
Pasek, wymiana po po 180.000 km
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
Filtr cząstek stałych:
Występuje
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik dobry Ci którzy narzekają to albo nie dbają albo po prostu kupili auto od jakiegoś mordercy .Wymieniać olej filtry,tankować do pełna nie przeciążać i tyle .U mnie przebieg 270 tyś i auto brzytwa .Spalanie nie należy do niskich ale jak bym chciał auto które
pali mało to kupiłbym Fita Pandę .Pozdrawiam ....
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Silnik:
Ulysse 2004 2.2JTD 130KM 270 tyś
Polecam
24.01.2014Piotrek
(8.3)
Opinia:
Mam ten silnik ale w Lanci ,jak ktoś zastanawia się nad kupnem auta z tym silnikiem to niech dokładnie sprawdzi w autoryzowanym serwisie .Silnik bardzo dobry pod warunkiem że jest odpowiednio użytkowany ,w innym wypadku może doprowadzić kierowce do ruiny .Ja nie miałem z
nim kłopotów osobiście zrobiłem 70 tyś .Po za tymi ostrzeżeniami ,silnik dobry odpowiednio zestrojony ze skrzynią biegów ,dobrze wchodzi na obroty ,dynamiczny .Auto zdecydowanie na trasy nie do miasta .Spalanie jak na tak duży samochód w normie miasto około 10 L trasa 6.5
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Silnik:
lancia Phydra 2.2 JTD 128 KM 2005 r 185 tyś
Polecam
09.10.2013Adam
(4.3)
Opinia:
Masakra nie silnik ,miałem go w Ullysesie ,spalanie to chyba miało jak miejski autobus 12-13 L ,co chwile jakieś błędy wywalało .165 tys wtryski do regeneracji ,powoli zaczęło się kończyć koło dwumasowe .Sprzedałem i jestem zdrowy niech się martwi inny