Fiat

Silnik Fiat 2.4 MultiJet 20V 175KM-185KM

57339
Silnik Fiat 2.4 MultiJet 20V 175KM-185KM

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.4 20V MultiJet o mocy 175-185KM wprowadzony na rynek w 2003 roku. W odróżnieniu od starszej wersji 2.4 JTD zastosowano głowicę 20V-zaworową oraz II generacją wtrysku bezpośredniego pod nazwą Multijet. W nowoczesnych silnikach Multijet występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii  oraz filtr cząstek stałych. Generuje moc 180KM,200KM, a nawet 210KM.



W opinii użytkowników silnik cieszy się dobrą opinią za znakomitą dynamikę, niezły poziom spalania oraz dobrą kulturę pracy. Po stronie minusów należy zapisać  drogie części zamienne, większość awaryjność w stosunku do pierwszej generacji  oraz wysokie koszta obsługi silników Multijet. Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.



Trzeba pamiętać że ta wersja jest bardziej zaawansowana technologicznie od wcześniejszej odmiany a co za tym idzie koszty ich naprawy nie należą do tanich. W ogólnej opinii użytkownicy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz przyzwoity poziom spalanie. Musimy pamiętać że wcześniejsza odmiana 10V była trwalsza a ewentualne usterki tańsze w naprawie, w wersji 20V zastosowano nowsze rozwiązania i droższy osprzęt co w przekłada się na wyższe koszty użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • wysokie koszta obsługi
  • silnik 20V występuje z filtrem DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

I generacja 1997-2002r
2.4 JTD 10V -duża większa żywotność , prostsza konstrukcja, tańszy serwis
II Generacja od 2003r
2.4 JTD 20V MultiJet -bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja , droższy serwis , większa awaryjność . Dodatkowo zastosowano,filtr cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.7)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 1

Najbardziej awaryjna część

9%
3%
3%
18%
9%
58%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

17.03.2017 Darek
(10.0)
Opinia: Od dwoch lat jestem posiadaczem czerwonej Alfy 156 2,4 JTDm 20v 175 km sport wagon i musze powiedziec rewelacja,koszty serwisu wcale nie sa kosmiczne a takze awaryjnosc uwazam za mit.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 175
  • Rocznik / Przebieg: 2005/260000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
13.02.2017 Mateusz
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Siedzi w mojej Alfie 156 fl. Moc podniesiona do 215km/460nm. Auto przy niewielkiej masie ma mega osiągi i nieduże spalanie. Do tego dźwięk 5ciu cylindrów jest bardzo przyjemny dla ucha. Polecam każdemu!!!
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,4 20V/ 175km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/201400
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
01.09.2016 Rafał
(9.0)
Opinia: Silnik rewelacyjny, ale polecam od razu podkręcić moc z 210 na 230-240 KM - jest spora róznica, szczegolnie gdy podkręcimy Niutonki:) żadnych wycieków, czysty silnik. Ważne: nie telepie jak TDI ale wiadomo, że to 5 garowe cudo:) Polecam usunąc klapy kolektora ssącego, bo niestety z czasem
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: AR 159 2.4/230KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/175000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
19.06.2016 Dawid
(7.7)
Opinia: Wczoraj kupiłem 159 ti. Silnik 2,4 210 km. Jest to moja pierwsza styczność z tym silnikiem i powiem szczerze, że spodziewałem się lepszego brzmienia od 5 cylindrów. Szczególnie na wolnych chodzi jak typowy stary diesel, na szczęście po wkręceniu się na obroty czuć te parę
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 210
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.04.2016 Piotr
(9.3)
Opinia: Silnik świetny, tylko szkda że już nie ma możliwości kupna auta tym silnikiem (nowego). U mine156- 'ce, 175 + Powerbox novitec, i jest frajda. Jedyny kłopot to egr, czsem wyczyścić należy a jeszcze lepiej wymienić.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 156 sw
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam