Silnik Opel 1.7 DTI o oznaczeniu Y17DT występuje w samochodach marki Opel, posiada moc 75KM. Został stworzony przez japoński koncern Isuzu i należy do rodziny Circle L. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy. Silnik charakteryzuje się przyzwoitą kultura pracy, niezłą dynamiką, oraz niskim spalaniem. Dużym plusem jest brak często awaryjnego koła dwumasowego.
Do najczęstszych awarii spotykanych w silniku należą wycieki z pompy oleju na pasek rozrządu, awarie sterownika pompy, alternatora, w starszych jednostkach z dużym przebiegiem problemy z turbosprężarką.Ważną kwestią jest wcześniejsza wymiana paska rozrządu przy przebiegu 100-120tys a nie jak zaleca producent przy 150tys lub 10 lat !!! Zdarzały się przedwczesne zużycia paska które pękały i powodowały uszkodzenia silnika powodem tego były wycieki pompy oleju. Kolejną kwestią jest wymiana oleju który przewidziano na przebieg co 30tys jest to zdecydowanie za długi okres lepiej zmieniać częściej między 15-20tys co przełoży się na żywotność silnika i jego osprzętu np. Turbiny. .
Zaletą jednostki 1.7 DTI jest relatywnie mała awaryjność, łatwa regeneracja oraz niskie ceny części zamiennych. Omawiając silnik 1.7 DTI Isuzu należy nadmienić, iż przez wielu kierowców jest on mylony z wysokoprężną konstrukcją Opla 1.7 d/TD (X17DTL)który posiada moc 68KM o bardzo niskiej kulturze pracy, słabej dynamice oraz spalanie na wysokim poziomie. Porównując obie jednostki jak również wsłuchując się w opinie kierowców zdecydowanie rozsądniejszym wyborem będzie konstrukcja 1.7DTI japońskiego producenta.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni /pompa rotacyjna
1.7 DTI 75KM (Y17DT) konstrukcja Isuzu -wtrysk bezpośredni
1.7 D/TD 68KM (X17DTL) konstrukcja Opla – wtrysk pośredni
Układ sterowania silnika – elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5
Średnia (głosów: 26) | (7.6) |
Trwałość | 8.2/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 6.0/10 |