Popularne na rynku

Silnik Opel 2.0 DTI 16V ECOTEC 101KM Y20DTH

144498
Silnik Opel 2.0 DTI 16V ECOTEC 101KM Y20DTH

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 2.0 DTI Y20DTH występował w samochodach Opel Astra G, Zafira A, Vectra C oraz Signum i posiadał moc 101KM. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Bosch. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym i spełnia normę Euro 3. Charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na stacjach benzynowych nie sprawiał większych problemów.



Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą . Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.



Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarki lub pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszta eksploatacji
  • prosta konstrukcja -łatwa w naprawie
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wypalanie uszczelki pod głowicą
  • awarie turbosprężarki po 200tys
  • awarie koła dwumasowego
  • uwaga na pobór oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Y20DTH
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 27) (7.7)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 4

Najbardziej awaryjna część

5%
5%
61%
9%
5%
15%
Suma głosów: 241

Opinie użytkowników

08.03.2024 A
(7.3)
Opinia: 340 tys i zero problemów. Może dlatego że jestem pierwszym właścicielem w kraju od 11 lat i potrafię szanować auto. Co jakiś czas warto dodać preparatu Liqui Molly do czyszczenia wtrysków.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niezniszczalna jednostka. Nawet pompa, jeśli w układzie paliwowym nie pojawia się powietrze które może ją zabić.
Wady: Praktycznie niemożliwa wymiana świec żarowych. Zbyt duży koszt.
  • Silnik: 101
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 340
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.10.2022 Zafira A (przed liftem)
(9.3)
Opinia: Zafira A, 2002 r. 399350 km. Wymieniony sterownik pompy po 350 tys. (pompa z jedną wtyczką), przegub (padł wieloklin) i membrana w EGR (zwykły podciśnieniowy za 50 zł na Allegro). Olej zmieniany na markowy co roku co 12-15 k km razem z wszystkimi filtrami (pyłkowy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjny, elastyczny, odpala zawsze i wszędzie. Gdy nie będziesz od niego wymagał rzeczy niemożliwych, to na pewno przeżyje więcej, niż nawet zadbana karoseria. Pół miliona km to dla niego nie jest absolutne żadne wyzwanie.
Wady: Przeciętna moc jak na 2 litry pojemności.
  • Silnik: 101 KM, silnik 2.0 DTI o symbolu Y20DTH
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 399350
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.02.2021 Astra G
(9.3)
Opinia: Silnik na żeliwnym bloku, porządny łancuch rozrządu. Niewysilona jednostka. Należy lać odpowiedni olej do tego silnika np. Motul 5w40 x-cess. Nieskomplikowane wtryskiwacz dwusprężynowe. Świetny na długie trasy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomiczny, Elastyczny na trasie, zachęca do spokojnej jazdy, nieskomplikowany
Wady: Głośny
  • Silnik: Y20DTH
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 306000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
25.10.2020 Vectra C
(7.3)
Opinia: W rodzinie auto jest od nowości rocznik 2003, aktualnie na liczniku 282000km. Pierwsza jakakolwiek awaria miała miejsce przy 271000km - wymiana intercoolera oraz czujnika położenia wałka. Wymiana oleju co 12-15 tys.km. Auto może nie jest demonem prędkości ale wiernie służy. Pompa i turbo oraz rozrząd
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niskie Spalanie Trwała jednostka Wygoda podróżowania
Wady: Słaba kultura pracy silnika Słaba dynamika
  • Silnik: 2.0 DTI 101KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
13.12.2019 Astra G
(8.7)
Opinia: Zgadzam się z przedmówcą. Silnik po 300 tyś km, nie daje żadnych oznak wyeksploatowania, w Astrze G służy dzielnie od 15 lat. Łańcuch wytrzymuje dożywotnio, czyli jakieś 650 tyś km dla tego silnika. Dynamika dość słaba, kultura pracy średnia, trwałość najwyższa. Pozdrawiam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niezawodny, trwały.
Wady: Głośny, brak porządnej dynamki.
  • Silnik: 2.0 101
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam