Popularne na rynku

Silnik Opel 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM Y22DTR

121236
Silnik Opel 2.2 DTI 16V ECOTEC 125KM Y22DTR

Silniki Opel D / DI / DTI / Isuzu DiTD są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 2.2 DTI jest montowany w samochodach marki Opel oraz Saab, posiada moc 125KM,w całości oparty na silniku 2.0 DTI ze zmianą w osprzęcie. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej, współpracuje z kołem dwumasowym. Silnik charakteryzuje się niskim spalaniem, przeciętną kulturą oraz dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów i tankowaniu na sprawdzonych stacjach paliwowych nie sprawiał większych problemów.



Jednak jednostka nie jest wolna od problemów, poważnym a zarazem kosztownym może okazać się awaria pompy wtryskowej , kolejnym mankamentem jest wypalanie się uszczelki pod głowicą . Dodatkowo przypadłością tego modelu jest pobór oleju. Należy szczególnie zwracać uwagę na ilość oleju i często kontrolować jego stan, serwis również zaleca jego częstsze wymiany max 15tys/km. Dużym plusem jest mechanizm rozrządu oparty o łańcuch również jego żywotność jest ograniczona i zdarzają się jego wymiany przy dużych przebiegach ponad 300tys.Układ zasilania/paliwowy potrafi przy niewielkiej  nieszczelności  zapowietrzyć się , zwłaszcza przy wymianie filtra paliwa !!! Prowadzi to to poważnej usterki pompy wtryskowej.



Obecnie na rynku spotkać można jednostki kilku oraz kilkunastoletnie dlatego trzeba wziąć pod uwagę możliwość naturalnego zużycia takich elementów jak turbosprężarka, koło dwumasowe, czy pompy wtryskowej. Na szczęście nie są to tak drogie (po za pompą wtryskową) i skomplikowane elementy jak w przypadku nowoczesnych Diesli z systemem Common Rail. Ze względu na popularność marki Opel na naszym rynku oraz silników diesla, przed zakupem należy bezwzględnie sprawdzić stan silnika oraz jego osprzętu aby oszczędzić sobie kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompa wtryskowa VP44

Zalety

  • bezobsługowy rozrząd
  • niskie koszta eksploatacji
  • dobre poziomy spalania

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • koło dwumasowe
  • awarie pompy wtryskowej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z22DTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Rodzaje pompy
Silnik 2.2 DTi (Y22DTR) – Vectra B  pompa wtryskowa  (VP44)  regeneracja 1000zł – 2500zł
Silniki 2.2 DTi  (Y22DTR ) Vectra C  2002-2005  pompa wtryskowa (PSG16)  regeneracja 3000-4000 zł, nowa 7000zł 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 31) (8.1)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 28 3

Najbardziej awaryjna część

11%
5%
29%
7%
5%
42%
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

04.05.2022 Opel Vectra C
(2.0)
Opinia: Nie Polecam ! Kupiłem Vectre C z tym silnikiem od początku problemy , uczulony na złe jakości paliwo ,pompa wtryskowa regeneracja 2500 zł !
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Nawet spoko dynamika
Wady: Awarie pompy wtryskowej
  • Silnik: 125KM/Y22DTR
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 319000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
05.02.2022 VC 2002
(10.0)
Opinia: Przebieg 400tyś, jeżdżę już 12 rok, przejechałem 250tys km i nic nie dotykałem w silniku, ani turbo, ani dwumasy ale też dbam o silnik i auto. Olej co 10-12tyś obowiązkowo . Jako że nie jest to common rail to silnik odpala nawet w tęgie mrozy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjny Bezobsługowy Elastyczny Oszczędny Brak DPF
Wady: Trochę klekot ale tylko na zimnym.
  • Silnik: 125KM Y22DTR
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 400.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.12.2020 Astra G
(10.0)
Opinia: Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO wraz z wymianą oleju i filtrów, od 2014 przeglądy robię na normalniej stacji, a wszelką obsługę eksploatacyjną robię sam. I powiem tak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność, niskie spalanie, zadowalająca moc
Wady: Kultura pracy
  • Silnik: 125KM Y22DTR
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.01.2019 Vectra C kombi
(9.0)
Opinia: Silnik, pompa, turbo od nowości nie ruszane, skrzynia automatyczna niestety przy przebiegu 508tyś wymieniona na inną, z powodu idiotów bez pojęcia w serwisie który wkładał ją po regeneracji w innym serwisie sprzegła hydro, wymiany tarczek i przeglądzie środka sterowania. Jeździ się dobrze, łańcuch mimo przebiegu nie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.2DTI 125km
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 570 tyś
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.06.2018 zbigniew
(8.0)
Opinia: dobry silnik trzeba uważać przy wymianie filtra paliwa,sprawdzać szczelność trójników i przelewów
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: saab 95 120 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/220 tyś
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam