Silnik Mercedes 3.0 V6 BlueTec OM642 o mocach 252-258KM jest kolejną odmianą tej jednostki która weszła do produkcji w 2010 roku. Wprowadzono w niej nowszy układ wtryskowy oraz podniesiono moc do 258KM oraz 258KM. Jest to odmianę o nazwie BlueTec z katalizatorem SRC ograniczająca emisję tlenku azotu oraz emisję spalin. System ten wymaga uzupełniania specjalnego czynnika AdBlue.Poprawiono wiele mankamentów trapiących wcześniejsze odmiany, jednak nadal problematyczny pozostał kolektor ssący w którym zbiera się nagar. Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.
Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej. Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą. To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF . Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika. Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.
Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobniej doszło do zapchania nastawnika turbiny.Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (7.8) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 9.4/10 |