Silniki Mercedes 4.0 V8 CDI 32V o mocy 250-260KM montowano w samochodach Mercedes Benz klasie E, S oraz w M i G w latach 1999-2005. Był pierwszym tak mocnym silnikiem wysokoprężnym wyprodukowanym przez niemiecki koncern. Jednostka technologicznie bardzo zaawansowana, konstrukcja bloku wykonana z aluminiowego odlewu piaskowego, w których zastosowano mokre tuleje cylindryczne. Turbosprężarka z regulowanymi łopatkami , dwa górne wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi popychaczami kubełkowymi. Te i wiele innych rozwiązań stawiały silnik w szeregu zarówno najmocniejszych oraz bardzo zaawansowanych technologicznie.
Silnik charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy, niestety spalanie jest dosyć wysokie. Obecnie modele Mercedesa z tym silnikiem można spotkać na rynku wtórnym jednak często są to auta z bardzo dużymi przebiegami i nie zawsze znaną historią. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić stan systemu Common Rail, dwóch turbosprężarek, oraz rozrządu. Do najczęstszych awarii dochodzi przy przebiegach ponad 200 tys, a ich wymiana może być równa wartości niektórych starszych modeli.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.0) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 6.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |