Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI 306KM-320KM OM629

33879
Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI 306KM-320KM OM629

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI o mocy 306KM, 314KM lub 320KM, montowano w samochodach Mercedes Benz klasy S, E oraz GL i ML w latach 2005-2010. Jest kolejną odmianą po starszej wersji OM628, w której zmodyfikowano układ doładowania turbosprężarek podwyższając jego ciśnienie. Przez tp zwiększyła się moc oraz moment obrotowy jednostki. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany, konstrukcja bloku wykonana z aluminiowego odlewu piaskowego w których zastosowano mokre tuleje cylindryczne. Turbosprężarka z regulowanymi łopatkami , dwa górne wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi popychaczami kubełkowymi.


Te i wiele innych rozwiązań stawiały silnik w szeregu zarówno najmocniejszych jak i najbardziej zaawansowanych technologicznie. Silnik charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy, niestety spalanie jest dosyć wysokie. Obecnie modele Mercedesa z tym silnikiem można spotkać na rynku wtórnym jednak często są to auta z bardzo dużymi przebiegami i nie zawsze znaną historią. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić stan systemu common rail, dwóch turbosprężarek oraz rozrządu. Do najczęstszych awarii dochodzi przy przebiegach ponad 200 tys, a ich wymiana może być równa wartości niektórych starszych modeli.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • zaawansowana technologia

Wady

  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie turbosprężarek
  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • bardzo wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM629.91
  • Turbosprężarka: BiTurbo Dwie -turbosprężarki
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 11.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 5.4/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

26%
11%
11%
32%
5%
16%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

19.04.2024 Mercedes W221 S420CDI L
(7.0)
Opinia: Kupilem ten samochód oczami zamiast sprawdzić go mechanicznie z mechanikiem. Silnik był zamulony przez przytkany egr, ktos zamiast wyczyscic kolektor ssacy to podniosl doladowanie na komputerze... 22 tysiace zlotych zaplacilem za: czyszczenie kolektora, wymiane lancucha rozrzadu, regeneracje dwoch turbin, czyszczenie przytkanych dpfow, zaslepienie i wykodowanie egr,
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoki moment obrotowy, biturbo wiec bez turbodziur, stosunkowo niskie spalanie jak na taka moc i pojemnosc
Wady: wysokie koszty serwisu (niestety do wielu napraw trzeba wyjac silnik z nadwozia)
  • Silnik: 320 S420CDI
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 325000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
14.02.2020 W221
(0.0)
Opinia: Krzysiek - Jestem posiadaczem W221 420 CDI , wcześniej miałem W220 320 cdi. Obecny model w porównaniu do wcześniejszego mercedesa to istny potwór. Auto po roku uzytkowania totalnie bezawaryjne. Osiągi to nawet nie można nazwać że są ponad przeciętne , gdyz sa po prostu obłędne
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Jakość wykonania, materiały, wygłuszenie ,
Wady: troszeczkę za duzo pali jak na soamochód osobowy, ubolewam nad tym że na ropie niemieckiej trasa i miasto odpowiednio to 7,7 / 12,6 a ropka polska 9,3 / 15,4 ale cóz taką mamy ropę.
  • Silnik: 420 cdi
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 10.6 l/100km
Polecam
12.02.2019 ML 420 CDI
(9.3)
Opinia: Jak dla mnie bomba, piękny jak na razie bezawaryjny i dynamiczny. Serwis zaiste do najtańszych nie należy (np. 12 l oleju) ale jak się chce mieć V8...to trzeba się z kosztami liczyć.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik:
  • Rocznik / Przebieg: 2008/265000
  • Spalanie: 10.9 l/100km
Polecam
29.05.2018 Piotrek
(5.0)
Opinia: 240 tyś i uszczelki pod głowicą już nie mam :/ naprawa około 8 tyś zł
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Gl 420 cdi
  • Rocznik / Przebieg: 2008/240
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
12.03.2016 mARCIN
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik w ML 2009 - dla mnie rewelacja, jak na 206000 km przebiegu nic się nie psuje ( odpukać :) ). Spalanie w miescie nawet 10l/100km mi wychodzi, na trasie przy 130 km/h 8,5l / 100km. Tak więc polecam wybór tego silnika przy wyborze ML. Polecam !
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ML / 306 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 /206000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię