Silnik Mercedes 4.0 V8 CDI o mocy 306KM, 314KM lub 320KM, montowano w samochodach Mercedes Benz klasy S, E oraz GL i ML w latach 2005-2010. Jest kolejną odmianą po starszej wersji OM628, w której zmodyfikowano układ doładowania turbosprężarek podwyższając jego ciśnienie. Przez tp zwiększyła się moc oraz moment obrotowy jednostki. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany, konstrukcja bloku wykonana z aluminiowego odlewu piaskowego w których zastosowano mokre tuleje cylindryczne. Turbosprężarka z regulowanymi łopatkami , dwa górne wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder z hydraulicznymi popychaczami kubełkowymi.
Te i wiele innych rozwiązań stawiały silnik w szeregu zarówno najmocniejszych jak i najbardziej zaawansowanych technologicznie. Silnik charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy, niestety spalanie jest dosyć wysokie. Obecnie modele Mercedesa z tym silnikiem można spotkać na rynku wtórnym jednak często są to auta z bardzo dużymi przebiegami i nie zawsze znaną historią. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić stan systemu common rail, dwóch turbosprężarek oraz rozrządu. Do najczęstszych awarii dochodzi przy przebiegach ponad 200 tys, a ich wymiana może być równa wartości niektórych starszych modeli.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (7.8) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 5.4/10 |
Dynamika | 8.4/10 |