Silnik Ford 1.3 TDCI o mocy 75 KM jest montowany w 2-giej generacji Forda Ka i posiada 75KM. Konstrukcyjnie i technologicznie został opracowany przez koncern Fiat w przypadku Forda nosi nazwę Duratorq TDCi. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.
Na jej korzyść przemawia dosyć prosta konstrukcja łatwiejsza w ewentualnej naprawie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu opart o łańcuch. Wśród kierowców ten mały silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Jednostka występowała z lub bez Filtra cząstek stałych. Przed zakupem auta dobrze sprawdzić czy interesujący nas model posiada ten problematyczny element. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (8.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 6.0/10 |