Silniki Ford 1.4 TDCi o mocy 68KM montowany od 2000r do 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta, Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda. zależności o modelu posiadał moc 68KM oraz 70KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.
W roku 2008 wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika. Zainstalowano filtr cząstek stałych, a system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc, dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
W silnikach TDCI/HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!
Przed zakupem warto się upewnić które wtryski posiada dany model auta
Średnia (głosów: 15) | (7.7) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 6.5/10 |