Ford

Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 110KM-115KM DLD-418

164988
Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 110KM-115KM DLD-418

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawił się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 110KM lub 115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus , C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens.



Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania.



Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch , po 2007r występowały dwa paski .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Bardzo trwała jednostka
  • niskie spalanie
  • brak DPF-u
  • przystępne ceny serwisu i części

Wady

  • przestarzała konstrukcja silnika
  • bardzo niska kultura pracy-głośny
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-418
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

10%
30%
20%
10%
10%
20%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

24.02.2024 Ford Focus c-max
(9.0)
Opinia: Stara konstrukcja z końca lat 80 do której dołożono CR ale przez to że archaiczna to i trwała. W c-maxie z prawdziwym przebiegiem 300 tys brak zużycia oleju. Silnik ma małą turbodziurę, wyraźny moment czuć od ok 1700 obr/min. Układ wtryskowy piezo siemensa bardzo trwały,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: moment obrotowy niezawodny układ wtryskowy niskie zużycie paliwa ogólna trwałość silnika niskie koszty serwisu
Wady: turbodziura egr zintegrowany z kolektorem
  • Silnik: KDDA 1.8/115
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
21.10.2023 Ford Focus 2 kombi
(9.0)
Opinia: Wbrew opiniom nie mam problemów z silnikiem.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: ma kopa
Wady: hałaśliwy.
  • Silnik: 1,8 tdci 115KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię