Silnik Ford 2.0 TDCI zadebiutował wraz z premierą Forda Mondeo II generacji. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI. Posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej. Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą awaryjność. Do najczęstszych grzechów należą awarie wspomnianej pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Również koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów.
Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz stosunkowo niskie koszta obsługi serwisowej . W 2001 roku zadebiutowała pierwsza jednostka forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Silnik generował moc 90KM,115KM oraz 130KM Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki, dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia.
Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji. . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro
2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504
2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401 130KM/euro3 wtryski 501
Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3 stała geometria
115KM/euro4 zmienna geometria
130KM/euro3 stała geometria
130KM/euro4 zmienna geometria
Średnia (głosów: 33) | (7.6) |
Trwałość | 8.1/10 |
Utrzymanie | 7.1/10 |
Dynamika | 7.6/10 |