Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq ZSD-420

140392
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V Duratorq ZSD-420

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI zadebiutował wraz z premierą Forda Mondeo II generacji. Początkowo jednostka wysokoprężna oznaczona była logotypem TDDI. Posiadała system wtrysku bezpośredniego realizowany za pomocą pompy wtryskowej. Konstrukcyjnie silnik jest nieco przekombinowany co bezpośrednio przekłada się na dużą  awaryjność. Do najczęstszych grzechów należą awarie wspomnianej pompy wtryskowej lub turbosprężarki. Również koło dwumasowe nie wytrzymywało długich przebiegów.



Po stronie plusów należy zapisać zadowalające poziomy spalania oraz stosunkowo niskie koszta obsługi serwisowej . W 2001 roku zadebiutowała pierwsza jednostka forda z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Silnik generował moc 90KM,115KM oraz 130KM Niestety jednostka 2.0 TDCI nie była dopracowana co skutkowało częstymi awariami  wtryskiwaczy. Winę za to ponosi ścierający się wałek pompy wysokiego ciśnienia. powstające drobne opiłki,  dostają się do wtryskiwaczy powodując poważne uszkodzenia.



Ponadto dochodziło do awarii zaworu recyrkulacji spalin EGR-u oraz turbosprężarki. W 2004 roku w jednostce napędowej wprowadzono kilka istotnych zmian min. poprawiono układ wtryskowy oraz głowicę przez co w dużym stopniu wyeliminowano awarie trapiące silniki z początku produkcji.  . Bezspornie zaletą silnika 2.0 TDCI jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, bardzo niskie poziomy spalania oraz zadowalająca kultura pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy silnika
  • niski poziom spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie układu wtryskowego
  • wtryski
  • pompa wysokiego ciśnienia
  • awarie koła dwumasowgo
  • wysokie koszty naprawy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ZSD-420
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w niektórch modelach
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi

Rodzaje wtrysków w zależności od normy Euro
2.0TDCI 115KM 130KM/ euro4 wtryski 504
2.0TDCI 115KM/euro3 wtryski 401  130KM/euro3 wtryski 501
Rodzaje turbosprężarki w silniku 2.0TDCI
115KM/euro3  stała geometria
115KM/euro4  zmienna geometria
130KM/euro3  stała geometria
130KM/euro4  zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 33) (7.6)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 26 7

Najbardziej awaryjna część

11%
25%
25%
8%
8%
23%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

23.11.2017 Janusz
(9.0)
Opinia: Majo auto ma 235000 uczciwego przebiegu. Na 175000 wymiana sprzęgła i dwumasy. Reszta kosztów tak jak w innym aucie : klocki, tarcze, końcówki drążków kierowniczych itp. Mam wrażenie, że ludzie którzy mówią że auto sypie się po 200000, tak naprawdę mają 350 lub więcej tysięcy
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: MK3/115 km
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.08.2017 maro
(8.0)
Opinia: mondeo 2,0 tdci, jak się dba o ten silnik to jeżdzi bez awaryjnie, 275000 km od 10 lat w rodzinie
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: mondeo /115
  • Rocznik / Przebieg: 2003 lift
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
23.03.2017 Roman
(5.7)
Opinia: Wkradł się błąd. Rocznik 2007 oczywiście.
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Mondeo/130
  • Rocznik / Przebieg: 2007/345000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
23.03.2017 Roman
(8.7)
Opinia: W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniżej mogą być spowodowane zarówno faktem że auto było przejściowe ( trzech właścicieli ) jak też przebiegiem, który po każdym użytkowniku mógł być "kręcony". Nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo/130
  • Rocznik / Przebieg: 2017/345000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
05.03.2017 Paweell
(2.3)
Opinia: Powiedzenie "Królowa lawet" w 100% pasuje do Forda Mondeo MK3 2.0 TDCI z radością pozbyłem się tego gówna nazywanego samochodem w dniu 25.02.2017r. Od momentu zakupu do sprzedania minęło jakieś 16 miesięcy to i tak za długo. Moje Mondeo pochodziło z polskiego salonu serwisowany w
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Mondeo / 131km
  • Rocznik / Przebieg: 2003 . 196
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię