Silnik Ford 2.2 TDCI o oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2006. Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe.
W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc 155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2006r. występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu
Średnia (głosów: 9) | (8.6) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 9.6/10 |