Ford

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163/175KM DW12B

120485
Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 163/175KM DW12B

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.2 TDCI o oznaczeniu DW12 występuje w modelach marki Ford od roku 2006Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe.


W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • Bardzo wysoka kultura pracy
  • trwałość silnik
  • dobry poziom spalania

Wady

  • drogi serwis oraz części
  • filtr cząstek stałych
  • awarie koła dwumsowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12B
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc 155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2006r. występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.7)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

7%
25%
11%
9%
38%
11%
Suma głosów: 101

Opinie użytkowników

24.03.2025 Ford Mondeo mk4
(9.3)
Opinia: Silnik użytkowany w Mondeo mk4 przez 16 lat głównie w mieście przy rocznych przebiegach do 15tys.km. Brak problemów z wyciekami oleju lub jego spalaniem. DPF raz zapchany po 10 latach, po 15 latach wymieniony.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjny, b.trwały i w miarę dynamiczny. Dobra jakość uszczelek.
Wady: Dosyć głośny na zimno.
  • Silnik: 175KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 238000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
12.02.2019 Mondeo IV
(8.0)
Opinia: W mieście samochód nieco się "męczy" za to idealny na trasy. Jak do tej pory 200tys. km bez poważnej usterki. Drogie w utrzymaniu zawieszenie IVDC ale warte swej ceny. Uwielbiam to auto mimo iż mam je od 9 lat. Padł DPF w wyniku pękniętego kolektora
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 175
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
18.11.2018 Robert
(8.7)
Opinia: Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przyzwoite w trybie mieszanym 7,5l/100km . Jestem zadowolony
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo IV / 175km
  • Rocznik / Przebieg: 2009/ 208tys
Polecam
06.12.2016 Grzegorz
(9.7)
Opinia: Typowo autostradowa jednostka - mocna, cicha i aż prosi się o automat. Potężny moment obrotowy zapewnia porządne przyśpieszenie na 6-tym biegu (autostrada oczywiście). Auto ogromne, średnio pali ok 9 L. Używam głownie na trasy w 80% autostrada - brak problemów z dpf-em. Najlepszy wynik spalania
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Galaxy
  • Rocznik / Przebieg: 2009/180000
Polecam
17.08.2016 Czarek
(9.3)
Opinia: Silnik bezawaryjny i w miarę dynamiczny. Nie spala oleju i nie ma jak dotąd żadnych nieszczelności. Nawet przy jezdzie typowo miejskiej wystarczy raz na miesiąc przepalić DPF. Spalanie większe od nominalnego 10.0/9.2/7.5.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 175KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009/136000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam