Silnik 1.3 CDTI - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 182732

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel.Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem.W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy,niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM,samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy  95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
niskie spalanie
wysoka kultura pracy
trwały układ wtryskowy
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
niska trwałość sprzęgła dwumasowego
awarie zaworu EGR
Awarie DPF-u

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 271

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 156
Średnia (głosów 25):
(7.2)
Trwałość
 7.2/10
Utrzymanie
 7.84/10
Dynamika
 6.56/10

Głosy według opinii:

187

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Opel Corsa D 20.03.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Auto Corsa D 1.3cdti 95KM/ 2014r od nowości, póki co auto można powiedzieć bezawaryjne, wszystko chodzi jak w zegarku :) Jedynie problemy z zapychającym/zapalającą się kontrolką od DPf/częsta jazda po mieście/ trzeba je przegonić ostro na autostradzie to wtedy jest ok.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety: --- Bardzo dobra dynamika jak na tą moc --- Bardzo niskie spalanie --- Mała awaryjność --- Wysoka kultura pracy silnika --- Niskie koszty utrzymania

Wady:-- Problemy z DPF

Odmiana silnika: 1.3cdti 95KMRocznik: 2014Przebieg: 123tys Śr. spalanie: 6
Damian 27.05.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Samochód Opel Astra H zakupiłem go salonie w 2006 samochód nigdy mnie nie zawiodł jeżdżę nim do dnia dzisiejszego i nawet nie myślę go sprzedawać obecnie przebieg 117tys ,do tego przebiegu został wymieniony dwumas który padł przy 100tys , pekl wąż turbiny koszt 300zl,oraz kompresor klimatyzacji i to wszystko co uległo awarii,olej wymieniam co roku ,bardzo niskie spalanie w trasie jak i w mieście ,silnik chodzi bardzo cicho jak na diesla,części ogólnie dostępne i w miarę w rozsądnych częściach więc silnik polecam w 100%

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Astra H 90kmRocznik / Przebieg: 2006/117000 Śr. spalanie: 5-6
DAREK 10.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: SUPER

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 66KW 90KMRocznik / Przebieg: 150 Śr. spalanie: 6.5
piotr 26.09.2017
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów .

Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: combo 1,3 cdti 75kmRocznik / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 75KMRocznik / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.