Popularne na rynku

Silnik Opel 1.7 CDTI 16V Z17D Circle L

258666
Silnik Opel 1.7 CDTI 16V Z17D Circle L

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 CDTI  jest konstrukcją firmy Isuzu z rodziny Circle L. Początkowo oznaczane logiem DTI – były to konstrukcje przestarzałe, o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI.

Żywot Twoich zimówek dobiega końca? Sprawdź atrakcyjną ofertę na nowe opony zimowe!




Silnik  od 2001r posiadał już nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.




Nowsze odmiany od 2007 r

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM (wszystkie po roku 2009) zostały zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe , natomiast w Oplu Zafirze już od 2007r został zastosowany DPF. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach, natomiast jednostki z późniejszych lat od 2007 a w szczególności po 2009r które są mocno zmodyfikowane i wyposażone w drogi i często awaryjny osprzęt mogą okazać się bardzo kosztowne i mniej odporne na duże przebiegi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba elastyczność/głośna praca
  • czujnik położenia wału
  • cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
  • awarie zaworu sterowania Turbiną

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata
  • Żywot Twoich zimówek dobiega końca? Sprawdź atrakcyjną ofertę na nowe opony zimowe!

Wtrysk -odmiany
DTI – 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa
CDTI – 2001r Common Rail –  debiut w Honda Civic 
od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH
od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  
od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (7.8)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 4

Najbardziej awaryjna część

13%
12%
12%
14%
18%
32%
Suma głosów: 200

Opinie użytkowników

03.06.2018 Krzysztof
(9.0)
Opinia: Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW,
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ASTRA H DTJ 110KM CDTI 1.7
  • Rocznik / Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
11.09.2017 Piotr Kiewicz
(6.7)
Opinia: Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Astra II
  • Rocznik / Przebieg: 2003/300
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.05.2016 Karol
(7.3)
Opinia: Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 80
  • Rocznik / Przebieg: 221
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
31.01.2016 Maciej
(8.0)
Opinia: W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 -
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Astra H 1.7 CDTI 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r / 174 tyś
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
03.01.2016 Łukasz
(9.0)
Opinia: Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Astra 1.7 DTH / 101
  • Rocznik / Przebieg: 2006/230000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam