Popularne na rynku

Silnik Opel 1.9 CDTI 8V/16V Z19D (Multijet)

304769
Silnik Opel 1.9 CDTI 8V/16V Z19D (Multijet)

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.9 CDTI występuje w marce Opel od 2004 roku, w całości został opracowany przez koncern Fiat. W zależności od modelu posiadał moc 100KM, 120KM oraz 150KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji.

Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej. Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona, co za tym idzie narażona na większą awaryjność.



Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Osiągi jednostki oraz kultura pracy są na wysokim poziomie, użytkownicy będą usatysfakcjonowani. Najmocniejsza 150-konna która zasila Opla Astrę H pierwszą setkę osiąga po 8,8 sekundach spalając średnio 5,8l/100km a prędkość maksymalna to 210km/h. Silnik bardzo elastyczny i dynamiczny o sportowym zacięciu. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwały układ wtryskowy
  • stosunkowo tani serwis
  • dostępność zamienników
  • trwałe turbosprężarka
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie filtra cząstek stałych
  • awarie zaworu EGR
  • urywające się klapy wirowe w kolektorze ssącym
  • gromadzenie się nagaru w klapach
  • awarie zaworu VGT

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (8.5)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 2

Najbardziej awaryjna część

12%
10%
8%
11%
10%
50%
Suma głosów: 304

Opinie użytkowników

11.01.2018 Eko
(9.0)
Opinia: Posiadam astrę 3 kombi z 1.9 150 km przejechałem 60 tysięcy w 2 lata obecnie samochód ma 202000 jak na razie wymieniłem tarcze klocki olej komplet rozżądu i oczywiście łożyska w skrzyni autko polecam na trasie jadąc odpowiednio 160 kmh na tempomacie jeżdżę z Krakowa
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Astra h kombi 1.9 150 km
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.12.2017 Marcin
(4.7)
Opinia: Tragedia. Miałem kilka Opli w tym Astre III 1.7cdti i Vectre B 2.0,DTI ale takiej padaki nigdy i już z Opla jestem wyleczony. Dwa lata męczyłem się znadzieją autem licząc, że kolejna naprawa to będzie koniec. Na dzień dobry termostat, potem dwumasa i co najlepsze
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Vectra 1.9Cdti/150Km
  • Rocznik / Przebieg: 2005/206000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Odradzam
28.04.2017 Piotr
(7.3)
Opinia: Posiadam zafirę 1.9CDTI 150KM Z 2006r. Kupiłem z przebiegiem 235 000 w 2013r. od wujka który ją miał od przebiegu 160 000. Była sprowadzona z Niemiec w 2011r. Wujo nie robił nic przy zawieszeniu, robił dwumasa przy 200 000. Na mnie spadły większe nieszczęścia bo
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Zafira B
  • Rocznik / Przebieg: 3000000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
07.09.2016 JUREK
(8.3)
Opinia: Auto posiadam od 9-ciu miesięcy, przejechałem ponad 12 tys. km, wymieniłem olej i wszystkie filtry oraz klocki hamulcowe tył, (koszt 250 zł) większość jazdy to krótkie trasy, wypalanie DPF-u załączyło się około 6 razy (średnio co 2 tyś. km) , przestały działać czujniki parkowania przód
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: VECTRA C / 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/220000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
26.05.2016 Rafał
(8.0)
Opinia: U mnie się wyłącza tempomat, najcześciej przy wiekszych predkościach. Mam 1.9 CDTI 150 KM z 2007 roku. Ostatnio też zegary nagle przestały działać, wszystko inne działało. Naprawiłem to tak że w czasie jazdy wcisnąłem pokrętło od resetownia licznika i wtedy wszystko ożyło :) samochód mam
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Vectra c 1.9 CDTI 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/160000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam