Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km /lub 10 Lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch-możliwość regeneracji
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.
360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super
8.41
Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności
8.60
Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n
9.20
Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn
9.56
Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika
Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Rozrząd !!!
Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje ryzyko kosztownej naprawy .
Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody
Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki
Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA
A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Insignia 2.0 cdti 160km , przeb 149 tyś km od 30 tys 2x filty oleje bo wiecej stal i od nowosci smok pompy oleju nie byl wymieniany. dynamika slaba do 100 km/h ale pozniej petarda :) . A tym co sie zacieraja to polecam lać też dobry olej do silnika bo olej z frytkownicy nie jest za dobry dla włoskiego silnika ;) .
Odmiana silnika: 2.0 CDTI 160km | Rocznik / Przebieg: 2013/149 tyś | Śr. spalanie: 6.6 |
Opinia: Uważam, że jak na diesla to bardzo udana jednostka silnikowa. Oczywiście DPF. EGR, TURBOSPRĘŻARKA, DWUMASA, bądź klapy w kolektorze ssącym wymagają specjalnej troski, ale to jest nieważne, czy TDI, czy dCi, czy Hondowski Diesel. We wszyskich te "ulepszenia" są po pewnym czasie awaryjne. A wiecie czemu wam się silniki zacierają??? Bo zapominacie o uszczelce pomiędzy pompą oleju i smogiem. To jest wielki minus, ale jak wymienicie tą uszczelkę za 50-60 zł plus robocizna 300 zł to nic się nie stanie z tym silnikiem. Dynamika taka nawet daje radę, ale mogłoby być lepiej:) poza tym wielką zaletą są wtryskiwacze, nie psują się tak łatwo :) polecam
Odmiana silnika: 2.0 CDTI 160 KM | Rocznik / Przebieg: 2009 260 tyś | Śr. spalanie: 6.1 |
Opinia: Bordzo dobry silnik.Trzeba pamietac o regularnych serwisach i smiga
Odmiana silnika: Astra 160 km | Rocznik / Przebieg: 2011. 222000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: UWAGA!! Silniki 2.0CDTI maja kilka wad! Pierwsza to starzenie uszczelki miedzy smokiem a pompą oleju (koszt uszczelki 50zł) nalezy ja wymieniac co 90tys lub 5lat. Dwa urywanie klapek w kolektorze ssacym, można je zaslepic i wyprogamowac z sterownika , trzy: zapchanie lub złe wypalanie filtra DPF które skutkuje rozrzedzeniem oleju i jego wiekszy stan. (poleca sie zamontowac diode która powie nam kiedy zaczeło sie i zakonczyło wypalanie DPF) Wszystkie te wady doprowadzaja do ZATARCIA silnika i sa dosc dobrze znane uzytkownikom tych silników! Po pozbyciu sie tych wad silnik robi po 600tys km...
Odmiana silnika: Insignia 2.0 CDTI 160 | Rocznik / Przebieg: 2010/ 204000 | Śr. spalanie: 6.7 |
Opinia: Jak dbasz tak masz wierzysz w longlife ? Rzaden samochód nie pojeździ. Ogolnie polecam 2.0 cdti ! Przyjemny samochód robie wszystko na bierząco i jeżdzę
Odmiana silnika: Opel insignia 160 KM | Rocznik / Przebieg: 2009/200tys | Śr. spalanie: 7.1 |
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.