Silnik 2.0 CDTI A20DT (Fiat) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 124846

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.0 CDTI o mocy 160KM  miał zastosowanie od  2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insygnia.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 170

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 75
Średnia (głosów 22):
(7.39)
Trwałość
 7.05/10
Utrzymanie
 7.09/10
Dynamika
 8.05/10

Głosy według opinii:

158

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

mAREK 18.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: silnik bardzo dobry ,mało pali nie zanotowałem żadnych usterek,dynamika na wystarczającym poziomie.mam go w Zafirze z 2012roku auto rodzinne,na wakacje przy pełnym bagazu 4osoby spalanie 5.8l do tego dynamiak na dobrym poziomie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Opel Zafira C2.0 CDTI 130KM 86TYS 2012R
Artur 29.01.2015
Średnia:
(3.00)
Nie

Opinia: Silnik tragedia 210 tys. Zatarty korowód panewki i cala reszta. Naprawa nieopłacalna

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: insignia 2011
wojciu 06.12.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Iga, rocznik 2009, motor 2.0 (160 KM) od dwóch tygodni moc podniesiona do 195 KM i 440 Nm...teraz to prawie gti:) Spalanie przy V - 150-200 km/h to 8 l/100 km przy automacie więc jest w normie, w mieście potrafi dojść do 9 l/100 km ale przy tej wadze auta to zrozumiałe. W chwili obecnej mam przelatane 170 tyś od nowości jeden kierowca i był wymieniany: wąż do turbo (trochę się już poci ale to nie problem) i kanał dolotowy z tymi klapkami przy 96 tyś....części tanie, serwis nawet niezły...za tą kasę (nowe auto) to chyba jedna z lepszych propozycji. Zawieszenie trwałe, hamulce przy mojej nodze mają ciężko ale straty muszą być.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Insignia ST 2.0 cdti Vtech
Piotr 19.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Insignia 2012, 160 km, Automatik, przebieg 110.000 km, kombi Jeżdzę od nowości, poza "denerwującym" czasem automatem nic sie nie zepsuło. Problem (zmiana oprogramowania skrzyni) serwis robi w miarę tanio. Spalanie: trasa 5,5 (bez problemu przy 100 km/h)- 8,5 (ciągła jazda 180 km/h, tempomat); Miasto 7-8 litrów przy normalnej jeździe. Naprawdę wygodne i oszczędne auto. Zero problemów.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Insignia 2,0 160 km
bibi m5 07.10.2014
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: super auto do teraz. 230 tyś przebiegu auto nigdy nie uderzone mam od nowego 160 km wymieniłem koło dwumasowe w serwisie 20 tyś kilometrów i koło do wymiany . poza tym jakieś opiłki w silniku coś się urwało masakra fakt mam ciężką noge ale co to ma do rzeczy . spalanie miasto 8,5 trasa nie wiem nie liczyłem insygnia sport tourer w pelnej opcji

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: insygnia sport tourer

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.