Silnik Opel 3.0 CDTI produkowany w latach 2003-2005 o mocy 177KM i oznaczeniu Y30DT miał zastosowanie w Oplu Vectra C oraz Signum. Spotykamy jego odmiany również w samochodach Renault (P9X) a także Saab (TiD). Jednostka widlasta, 6–cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli ponieważ przysparzał on wielu problemów.
Mianowicie silnik miał tendencję do przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy Denso nie należał do trwałych ale za to bardzo kosztownych . Dopiero w 2005 roku wraz z liftingiem Vectry C wprowadzono silnik 3.0 CDTI 184KM z oznaczeniem Z30DT który zdecydowanie był mniej awaryjny. Poza tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny .
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
3.0 CDTI 177KM lata 2003-2005 o oznaczeniu Y30DT – jednostka bardzo awaryjna !!!
3.0 CDTI 184KM lata 2005-2008 o oznaczeniu Z30DT – poprawiona awaryjność !!!
Układ wtryskowy firmy Denso
-pompa wtryskowa około 10000zł
-wtryskiwacz około 3000zł -brak możliwości regeneracji
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |