Popularne na rynku

Silnik Opel 3.0 V6 CDTI Isuzu DMAX

43817
Silnik Opel 3.0 V6 CDTI Isuzu DMAX

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik 3.0 CDTI produkowany w latach 2003-2008 o mocy 177KM lub 184KM miał zastosowanie w Oplu Signum oraz Vectra. Jednostka widlasta, 6 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail II generacji z układem wtrysków Denso. Ich największą wadą jest wysoka cena oraz bardzo skomplikowana regeneracja. Silnik wyprodukowany przez koncern Isuzu, niestety tym razem japońscy konstruktorzy zawiedli. Możemy   powiedzieć że są dwa rodzaje tego silnika , pierwszy z lat produkcji 2003-2005 o oznaczeniu Y30DT który przysparzał największe problemy.



Mianowicie  silnik miał tendencję do  przegrzania się czego skutkiem były opadające tuleje cylindrów co powodowało usterkę układu chłodniczego co często kończyło się zatarciem silnika. Naprawa pociągała koszty liczone w tysiącach złotych. Ponadto układ wtryskowy firmy  Denso nie należał do trwałych ale za to bardzo kosztownych . Dopiero w 2005 roku wraz z Liftingiem  Vectry wprowadzono silnik 3.0CDTI 184KM z oznaczeniem Z30DT który zdecydowanie była mniej awaryjna . Po za tym trzeba powiedzieć że silnik Isuzu miał dobrą kulturę pracy i był dynamiczny .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie tulejów cylindrów
  • wtryski firmy Denso- brak możliwości regeneracji
  • bardzo drogi koszt napraw
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Y30DT, Z30DT
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 /150.000 lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

3.0 CDTI 177KM lata 2003-2005  o oznaczeniu Y30DT – jednostka bardzo awaryjna !!!
3.0 CDTI 184KM lata 2005-2008 o oznaczeniu Z30DT – poprawiona awaryjność !!!

Układ wtryskowy firmy Denso
-pompa wtryskowa około 10000zł
-wtryskiwacz  około 3000zł -brak możliwości regeneracji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (6.9)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 5.4/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 6

Najbardziej awaryjna część

24%
14%
5%
14%
10%
33%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

20.02.2024 Opel Signum
(4.7)
Opinia: Od około 200 tys km zaczynają się poważne problemy z tym silnikiem. Pisanie komentarzy mówiących, że trzeba o niego dbać, a wtedy wszystko będzie w porządku, to jawna kpina. Jest to bardzo nieudana jednostka, która w zamian za dobre traktowanie nie odwdzięczy się bezawaryjnością. Pobór
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobrze oddaje moc i naprawdę nieźle napędza ciężkie auto, jakim jest Signum.
Wady: Opisane wyżej.
  • Silnik: 3.0
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 219
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
19.09.2023 Signum
(10.0)
Opinia: Polecam 👌
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Z30dt
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.01.2021 Vectra c
(8.0)
Opinia: Użytkuje Vectre z silnikiem Z 30 DT już 11 lat auto daje super frajdę przebieg 260 tyś. Od początku użytkowania wymieniłem kompletne sprzęgło , zawory na pompie, zregenerowałem turbinę . Nie wymieniam napraw eksploatacyjnych typu tarcze , klocki , sprężyny . Auto należy regularnie serwisować
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dużo miejsca , dynamika , brak korozji
Wady: Drogie części silnika i osprzętu
  • Silnik: 184 km Z30dt
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 260
Polecam
29.11.2017 Luki
(7.7)
Opinia: Mam vectre kupiłem z silnikiem y 30 i po awarii mam z30. A raczej miałem bo żona mi ja zabrała i końcu nauczyła się wyprzedzać :) Auto trochę drogie w utrzymywaniu . Kupił bym co jeszcze raz Ale na oględziny z dobrym op komem.
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Vectra 3.0
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.10.2016 cinek
(8.0)
Opinia: Genialny motor. Dbasz i masz. Dobry olej pod korek i co rok wymiana. W pełni jestem zadowolony .
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 177
  • Rocznik / Przebieg: 2004/207
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam